پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

آمادگی هنگ کنگ و اصفهان برای افزایش همکاری ها در زمینه گردشگری

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، در هفته‌های پایانی فرودین ۹۵ اصفهان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصاد کشور میزبان اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ بود. این گروه در اولین دیدار خود در شهر اصفهان با مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان دیدار کردند .

آمادگی اصفهان برای گسترش روابط تجاری ایران و هنگ کنگ

در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با برشمردن ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: جاذبه‌های گردشگری و داشته‌های میراث فرهنگی و تمدنی این دیار شهره جهانیان است.فریدون الهیاری بابیان اینکه شهر هنگ‌کنگ شهر شناخته‌شده‌ای در حوزه گردشگری است، افزود: تجربه‌های این شهر موفق می‌تواند به اصفهان برای توسعه گردشگری کمک شایانی کند.وی تصریح کرد:  ما تمایل داریم که پذیرای سرمایه‌گذاران هنگ‌کنگی در اصفهان درزمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری بوده و همچنین صادرات صنایع دستی به کشور چین و شهر هنگ کنگ را افزایش دهیم.

ارائه مشاوره های تخصصی به سرمایه گذاران هنگ کنگی

رئیس مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت جدی بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان اصفهان اظهار کرد: مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با حمایت و روابط دوستانه با بخش دولتی توانسته گام‌های مؤثری برای اصلاح و بهبود صنعت گردشگری استان اصفهان بردارد.

علی لوافان ادامه داد: مجمع گردشگری استان اصفهان آمادگی دارد که برای توسعه صنعت گردشگری این استان با سرمایه‌گذاران خارجی همکاری کند.وی ارائه مشاوره‌های تخصصی  درزمینه توسعه صنعت گردشگری، معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و تبادل اطلاعات و تجربه‌ها را ازجمله زمینه‌های همکاری عنوان کرد.لوافان بر توسعه همکاری هنگ‌کنگ و اصفهان درزمینه توسعه صنعت گردشگری تأکید کرد.

فرصت بی نظیر سرمایه گذاری در صنعت گردشگری اصفهان

مدیرعامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نیز در این دیدار  اظهار کرد: مجمع گردشگری استان اصفهان نماینده بخش خصوصی صنعت گردشگری است.

مهدی نریمانی اضافه کرد: با حمایت دولت از صنعت گردشگری در ایران و همچنین گرایش و اقبال گردشگران خارجی برای سفر به این کشور، فرصت های بی نظیری برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری فراهم کرده است.

وی با اشاره به ظرفیت چین برای توسعه گردشگری ایران افزود: استفاده از تجارب این کشور در زمینه گردشگری نیز راهگشای اصفهان خواهد بود.

تئوری پل فیروزه ای، آغازی برای توسعه روابط گردشگری ایران و هنگ کنگ

مدیر کمیته آسیا و آفریقا اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان و شهر اصفهان گفت: اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ تمایل داشت زودتر از امروز برای افزایش تبادلات اقتصادی درزمینه های مختلف به اصفهان سفر کند.

اندرو ولز ادامه داد: امروز باید برای استفاده از فرصت‌های موجود برنامه‌ریزی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به احیای راه ابریشم با همکاری چین و ایران اشاره و  اظهار کرد: هنگ‌کنگ یکی از شهرهای اصلی در این مسیر است  و می‌تواند نقش مهمی درزمینه تبادلات اقتصادی داشته باشد.

معاون اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ اظهار کرد: اتاق بازرگانی هنگ‌کنگ متشکل از چند اتاق است که ۷۰ درصد جمعیت کاری این کشور را دربرمی گیرد .

وی تصریح کرد: در سال‌های قبل تئوری اقتصادی  پل فیروزه‌ای را برای برقراری ارتباط بین اصفهان و هنگ‌کنگ ارائه دادم و امیدوارم که با همکاری بخش خصوصی صنعت گردشگری این تئوری محقق شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا