پیشخوانعناوین اخبارمخابرات

گمرک، سیستم کیف پول الکترونیکی را راه‌اندازی کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی گمرک ایران، اقدام مزبور به دنبال اجرای پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی و در راه سرعت بخشیدن به عملیات گمرکی صورت گرفته است.
براساس این گزارش، کلیه مراجعین در ازای دریافت خدماتی مانند توزیع، انبارداری، تخلیه و بارگیری براساس قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه ‌باید مبلغی پرداخت نمایند و سامانه جامع امور گمرکی با راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی متصل به کارت‌های هوشمند، باعث شده که صادرکنندگان نیازی به پرداخت مبالغ مالی خدمات نداشته باشند و سامانه به‌صورت هوشمند از کیف پول الکترونیک برداشت می کند.
موضوع یاد شده علاوه بر ایجاد کنترل‌های دقیق و جلوگیری از تخلف، موجب افزایش سرعت شده و رفع نیاز به حسابداری‌های پیچیده را نیز میسر می‌ کند.
برپایه این گزارش، گمرک جمهوری اسلامی ایران در دو سال گذشته ۳۴ فعالیت گمرکی را الکترونیکی کرده است.
به گزارش ایرنا، دوراظهاری صادرات، دوراظهاری واردات، دریافت الکترونیک مانیفست، دریافت الکترونیک قبض انبار و مدیریت آن، کنترل الکترونیک بدهی ها، احراز هویت با سامانه، تعیین اتوماتیک و هوشمند کارشناس، سلکتیویتی مسیر اظهارنامه، مسیر سبز، مسیر زرد، مسیر قرمز، دریافت مجوزهای به صورت الکترونیک، صندوق الکترونیکی صدور پروانه (برگ سبز) الکترونیک از جمله فعالیتهای الکترونیکی است که در قالب سامانه جامع امور گمرکی صورت می پذیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا