اخبار استان ها

ورزش نقش مهمی در همگرایی و سیاست اجتماعی ایفا می‌کند

احمد کناری‌نژاد در گفتگویی با اشاره به اینکه به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقات ورزشی گسترده‌ای در سطح محلات، شهر و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: استقبال گسترده علاقه‌مندان به‌عنوان ورزشکار و تماشاگر، نشان‌دهنده نفوذ ورزش در جامعه و علاقه‌مندی گسترده به آن است، بنابراین باید بدانیم که از این طریق می‌توان به‌سوی رشد فرهنگ اجتماعی حرکت کرد.

وی هدف از برگزاری مسابقات ورزشی در سطح محلات و دستگاه‌های اجرایی را ایجاد انگیزه، افزایش شور، نشاط، امید و ارتقای سطح سلامت جسمی و روانی جامعه دانست و افزود: هر چقدر آحاد مختلف جامعه به‌ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی شاداب‌تر، بانشاط‌تر و سلامت‌تر باشند، رضایتمندی شغلی و بهره‌وری کاری آن‌ها بیشتر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: مسابقات ورزشی در افزایش سهم ورزش در سبک زندگی سالم و فعال سهم بسزایی دارد، لذا تلاش کردیم این مسابقات را در راستای برنامه توسعه ورزش فرهنگیان برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: بر اساس چشم‌اندازی که در شورای اسلامی شهر بندرعباس داشتیم، منویات مقام معظم رهبری را مانند چراغی راه دانستیم و طبق فرمایشات ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب، نیروی انسانی را بزرگ‌ترین سرمایه کشور برشمردیم.

کناری‌نژاد با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین از همان ابتدا به عنوان نقشه راهی برای برنامه‌ها و فعالیت‌ها بود، تصریح کرد: تربیت‌بدنی و ورزش از عوامل بسیار مهم برای دستیابی به توسعه و پیشرفت است و موجب سلامت روان می‌شود.

وی با بیان اینکه مسابقات ورزشی در افزایش سهم ورزش در سبک زندگی سالم و فعال سهم بسزایی دارد، تصریح کرد: ورزش نقش مهمی در سلامتی، همگرایی و سیاست اجتماعی ایفا می‌کند و برگزاری رویدادهای ورزشی می‌تواند تأثیرات بسیاری را در ایجاد انگیزه برای روی آوردن به ورزش در افراد مختلف جامعه داشته باشد، بسیاری از تحقیقات حاکی از آن است که در زمان برگزاری رویدادهای ورزشی، توجه مردم به ورزشی و اثرات مثبت آن افزایش یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه طرحی برای برگزاری جشنواره ورزشی در چهار حوزه تخصصی به شهرداری بندرعباس ارائه شده است، خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه زودتر نتایج این موضوع از سوی شهرداری با یک مطالعه کارشناسی اعلام شود تا در سال جاری شاهد برگزاری آن در سطح شهر باشیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا