اقتصادی

روز کارگر یادآور تلاش‌های خستگی‌ناپذیر این قشر است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، میثم مداحی امروز _سه‌شنبه پنجم فروردین‌ماه_ در ویژه‌برنامه هفته کارگر به میزبانی گلستان شهدای اصفهان، اظهار کرد: آغاز سال جامعه کار، تلاش و تولید با هفته و روز کارگر در یازدهم اردیبهشت کلید می‌خورد.

وی خاطر نشان کرد: این روز یادآور تلاش‌های خستگی‌ناپذیر کارگرانی است که چرخ‌های اقتصادی کشور به همت آن‌ها همواره در گردش است و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: امروز به حکم آیه ۸۰ سوره اسرا «رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَ أَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا» با نیت صادقانه و پاک وارد سال جدید کارگری می‌شویم و از خداوند متعال و شهدای عزیز مدد می‌طلبیم تا با برنامه‌ریزی درست و اصولی گام برداریم.

وی هفته کارگر را فرصتی مناسب برای تبیین نقش تأثیرگذار و خطیر کارگران در تولید و اقتصاد کشور دانست و تصریح کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال مهار تورم و رشد تولید نام‌گذاری شده و بدون شک اهتمام و تلاش کارگران برای شکوفایی اقتصاد کشور اثرگذار است.

مداحی، کارگران را ستون اصلی رونق تولید و پویایی اقتصاد ایران برشمرد و تاکید کرد: کارگران زحمت‌کش ایران اسلامی همواره با دل و جان در توسعه و پیشرفت روزافزون جامعه و راه اندازی چرخ‌های اقتصادی کشور پیشگام بوده‌اند.

به گفته وی، این عزیزان در مسیر رشد، خودکفایی و رهایی از وابستگی به بیگانگان، تأمین نیازهای اساسی و روزمره جامعه، رشد و رونق اقتصادی و افزایش تولید پرتلاش و ثابت قدم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: روز کارگر تنها نماد یک قشر زحمت‌کش و پرتلاش نیست بلکه نماد سازندگی، توسعه و تعالی کشور است و استان اصفهان به عنوان استانی شهیدپرور، صنعتی و پویا دارای کارگرانی است که برای تعالی و ترقی چرخ‌های اقتصاد تلاش می‌کنند.

به گزارش سرمایه گستران، روز جهانی کارگر یادآور تلاشی است که بیش از ۱۰۰ سال پیش برای کسب درآمد منصفانه و بهبود شرایط کاری کارگران در ایالات متحده آغاز شد. ۱۳۷ سال پیش در چنین روزی ۴۰۰ هزار کارگر در بخش‌های مختلف آمریکا دست به اعتصاب زدند و خواستار کاهش روز کاری به هشت ساعت شدند. این اعتصاب که در ابتدا با آرامش شروع شد، در روز سوم در شیکاگو به خشونت کشید. پلیس با حمله به کارگران غیرمسلح و شلیک به آن‌ها موجب کشته شدن چندین نفر از کارگران معترض شد.

اول ماه می میلادی، برابر با یازدهم اردیبهشت ماه خورشیدی، به‌عنوان روز تاریخی که در آن روزهای کاری هشت ساعته به قانونی برای کارگران تبدیل شد، جشن گرفته می‌شود.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا