اخبار استان ها

بیکاری یکی از عوامل تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، محمدیعقوب باقری امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: امیدواریم در سال‌های پیش‌رو اتفاقات خوبی در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیفتد و شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی دولت موظف به تأمین اشتغال، معیشت و مسکن مردم است، افزود: بیکاری یکی از عوامل تخریب جنگل‌ها و منابع طبیعی است، بنابراین باید به فکر فقر زدایی و ایجاد اشتغال در کشور بود تا در راستای حفظ منابع طبیعی گام‌های مؤثری برداشته شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: زمانی ما دارای منابع طبیعی شکوفا و توسعه‌یافته خواهیم بود که به یک خواست، فرهنگ عمومی و ملی تبدیل شود و با برنامه‌ریزی و برگزاری دوره‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی با بیان اینکه بیشترین اراضی ملی در خانمیرزا است، افزود: به دلیل خشکسالی‌های اخیر و حفر چاه‌های زیاد، اکثر اراضی رو به نابودی هستند و انتظار می‌رود به‌منظور جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه، طرح‌های بادام کاری دیم و طرح‌های طوبی احیا شود.

باقری تاکید کرد: توجه ویژه به ماده ۵۶ قانون جنگل‌ها و مراتع مبنی بر آزادسازی اراضی مستثنیات باید در دستور کار منابع طبیعی استان قرار گیرد تا کشاورزی رونق یابد و اشتغال پایدار ایجاد شود.

وی افزود: برای صنعتی کردن استان و توسعه آن نیاز به بهبود زیرساخت‌ها و تخصیص اعتبار و امکانات داریم، لذا نیاز است اعتبار ویژه‌ای برای بهبود زیرساخت‌های استان تخصیص یابد و دولت رسیدگی به استان‌های محروم را در اولویت قرار دهد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: مطالبه اعضای شورای استان نیز رسیدگی به استان‌های محروم است که می‌توان این خواسته‌ها را در توسعه متوازن خلاصه کرد، بنابراین ضروری است دولت در برنامه هفتم توسعه در راستای متوازن کردن توسعه کشور اعتبارات بیشتری برای استان‌های محروم در نظر بگیرد.

وی با اشاره به موضوع تقسیمات کشوری در این استان گفت: شهرستان خانمیرزا از سال‌ها پیش چشم‌انتظار گرفتن نمایندگی ادارات و تجهیزات است، معتقد هستم ابتدا باید زیرساخت‌ها فراهم می‌شد و سپس تصمیم به ارتقای هر منطقه‌ای در دستور کار قرار می‌گرفت.

باقری خاطرنشان کرد: تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای مجاور باید به نیازهای آنها توجه شود و به آن‌ها رسیدگی کرد به این منظور یک طرح پیشنهادی در شورای عالی استان‌ها با عنوان مهاجرت معکوس ارائه کردیم تا با ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌آفرینی در روستاها و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف کشاورزی و دامپروری، مردم برای حضور در روستاها ترغیب شوند و میزان تولید و اشتغال در کشور افزایش یابد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا