اخبار استان ها

نظام اجتماع و مدیریت شهری ظرف و مظروف یکدیگر هستند

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، ناصر صفری افلاکی امروز _چهارشنبه ششم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان ارتباط نظام شهرسازی و مدیریت شهری با نظام اجتماعی را مانند ظرف و مظروف دانست و اظهار کرد: شهرداری‌ها در طراحی ظرف می‌توانند نقش‌آفرین باشند، گرچه وزارت راه و شهرسازی بیشتر از شهرداری نقش دارد اما مجموعه شهرداری می‌تواند در این زمینه نقش قابل توجهی ایفا کند.

وی با بیان اینکه ارتباط نظام شهرسازی و مدیریت شهری با نظام اجتماعی مانند ظرف و مظروف است، افزود: بین اعضای کمیسیون‌های ماده ۵، در نقش شهرداری می‌تواند قوی‌تر و تعیین کننده باشد، زیرا تصمیم‌ها در زمین شهرداری گرفته می‌شود و مدیر اجرایی هم شهرداری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: بین تمام عناصر، عنصر مسجد یک عنصر اصیل است که ظرف و محتوا را همزمان باهم دارد و هیچ ساختاری در منابع دینی و قرآن کریم نداریم که پیشینه بیشتری از مسجد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در روایات مختلف مطرح شده که مسجد نخستین خانه مردم است، افزود: خانه اجتماعی ما خانه خدا است که مهم‌تر از خانه فردی ما است و این نشان می‌دهد نقش اجتماعی مهم‌تر از نقش فردی ما است.

صفری‌افلاکی با اشاره به اینکه شاخص‌های اجتماعی یا هویت‌های اجتماعی تربیت‌کننده‌تر از شاخص‌های فردی است، اضافه کرد: وقتی برای جامعه مسیر تعالی را فراهم کنیم، افراد و آحاد بهتر و سریع‌تر در آن رشد می‌کنند تا اینکه بخواهیم نسخه‌های فردی و فقه فردی را مورد توجه قرار دهیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا