اخبار استان ها

مسابقه ملی عکس ریشه ها به ایستگاه آخر رسید

رئیس دبیرخانه شهر دوستدار سالمند در اصفهان گفت :  پیری جمعیت زودتر از آنچه در تصور کارشناسان بود در حال فراگیری است و در حال حاضر در استان اصفهان با نرخ رشد ۱۲درصدی سالمندی مواجه هستیم چه از میانگین کشوری نیز بیشتر است .

ژاله کرمانی افزود : حساس سازی و تولید محتوا برای عموم مردم در قالب هنر قطعا جزو موضوعاتی است که می تواند به آگاه سازی خانواده ها در زمینه مسائل و چالش های سالمندی کمک نماید .
وی افزود :
این مسابقه پاسخی بود به موضوعات متنوع دوران سالمندی از دریچه هنر عکاسی که نتایج بسیار مطلوبی داشت.

کرمانی با اشاره به موضوعات این جشنواره بیان داشت: مسابقه ملی عکس ریشه ها از بهمن ماه سال گذشته در موضوعات سالمندی و دورهمی خانوادگی ، پدر بزرگها و مادر بزرگ ها ، سالمند و ارتباط بین نسلی ، سالمند وازدواج ،سالمند و معنویت، سالمند و زندگی شهری ، سالمند و گردشگری ، سالمند و شادی و نشاط ، سالمند و فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و سالمند و چالش های سلامتی ، بیماری و اعتیاد فراخوان عکس داده شد.
مسوول مرکز تخصصی سالمند سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهر اصفهان گفت : در اتفاقی کم نظیر و در سال گذشته ۳۵۰۰ اثر در بخش تک عکس و ۸۰ مجموعه عکس از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد .
وی در زمینه داوری آثار گفت : پس از اتمام فراخوان در اسفند ماه هیات داوران متشکل از اساتید باتجربه از اصفهان و تهران آثار را داوری نموده و نتایج این جشنواره در اختتامییه ای به همین مناسبت در روز پنج شنبه در باغ غدیر اصفهان معرفی می شوند .
وی گفت : برگزیدگان این مسابقه ضمن دریافت لوح تقدیر ، تندیس ویژه مسابقه از جوایز نقدی بهرمند شدند.
کرمانی یادآور شد : آثار برگزیدگان در این مسابقه بصورت کتاب منتشر شد و همچنین برای بهره مندی از این آثار سیر نمایشگاهی هنرمندان نیز به چاپ رسید .
شایان ذکر است این مسابقه در سال جدید در نیمه دوم سال طی فراخوانی برگزار خواهد شد .
علاقه مندان به پیگیری نتایج مسابقه و اطلاع از برنامه های دبیرخانه شهر دوستدار سالمند می توانند به آدرس چهارراه علامه امینی ، کنار گذر اتوبان صیاد شیرازی دبیرخانه شهر دوستدار سالمند مراجعه و یا با شماره تماس ۳۲۶۷۰۲۸۹ تماس حاصل نمایند.

منبع خبر : تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا