اخبار استان ها

راه‌های ارتباطی به روستاهای چهارمحال‌وبختیاری ترمیم شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، سیاوش سلیمانی امروز _شنبه نهم اردیبهشت‌ماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه شورا تریبون مطالبه‌گری و پل ارتباطی مردم و مسئولان است، اظهار کرد: از مسئولان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قدردانی می‌کنیم که با مدیریت صحیح در راه‌های استان منجر به کاهش تصادف‌های جاده‌ای می‌شوند.

وی افزود: ترمیم روکش آسفالت برخی جاده‌های اصلی استان چهارمحال‌وبختیاری از جمله دو راهی بهشت‌آباد تا صمصامی باید انجام شود تا مشکلی برای مردم پیش نیاید، همچنین خط‌کشی آسفالت محورهای مواصلاتی و فرعی این استان به‌منظور جلوگیری از تصادف‌های جاده‌ای بسیار ضروری است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: در بعضی نقاط این استان اداره‌کل راهداری حریم را خریداری و تملک کرده اما این حرایم هنوز آزاد نشده است که باید این موارد بررسی و هرچه زودتر رفع شود.

وی با بیان اینکه از ماشین‌آلات فرسوده و قدیمی نباید استفاده شود، گفت: هنگام بارندگی و ریزش برف گردنه‌های صعب‌العبور چری، شهرکرد و لردگان مسدود می‌شوند که باید ماشین‌آلات جدید جایگزین شوند تا سرعت عمل در مواقع بحرانی افزایش یابد.

سلیمانی تاکید کرد: ترمیم آسفالت جاده‌های قدیمی، نصب چراغ چشمک‌زن در سه راهی‌ها و ترمیم راه‌های ارتباطی به روستاهای استان چهارمحال‌وبختیاری باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه “راه” یکی از بهترین عوامل توسعه‌ای کشور است و “راهداری” وظیفه ایمن‌سازی راه‌ها است و جایگاه ویژه‌ای در الفبای توسعه‌ای استان بر عهده دارد، گفت: در جاده دشتک تا صمصامی نقاط رانشی، اصلاح نشده است و هر خودرویی در این مسیر حرکت کند نیاز به تعمیر پیدا می‌کند، همچنین نصب تابلوهای علائم راهنمایی برای رانندگان و نصب نیوجرسی بر روی پل‌ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی باید از اولویت‌ها باشد.

وی اضافه کرد: در جاده شهرکرد _ شلمزار آمار تصادفات و مرگ‌ومیر بالا است و به مشکل بزرگی تبدیل شده است لذا انتظار داریم با اهتمام بیشتر و با همکاری دستگاه‌های دیگر نسبت به رفع مشکلات این محدوده اقدام لازم صورت گیرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مهمترین جهاد معنوی خدمت به خلق خدا است و تنها چیزی که از انسان باقی می‌ماند آثار او است، بر این اساس به نمایندگی از جامعه شورایی استان درخواست می‌کنم در سال جدید با تمام توان تلاش کنیم تا شعار سال محقق شود و تمام مردم در شهرها و روستاها در رفاه باشند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: جذب و اختصاص اعتبار برای توسعه راه‌های ارتباطی و محورهای مواصلاتی استان، تکمیل تونل‌ها، احداث راه‌آهن، رفع مشکلات درمانی مردم، تکمیل بیمارستان‌ها و اختصاص تجهیزات به مراکز درمانی، تکمیل اماکن ورزشی، احداث چمن‌های مصنوعی، توسعه بخش کشاورزی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در استان چهارمحال‌وبختیاری، ضروری است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا