اقتصادی

لزوم تاسیس بیمارستان میلاد ۲ در اصفهان/ ریشه تورم در دستمزد کارگران نیست

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، احمدرضا معینی امروز _دوشنبه یازدهم اردیبهشت‌ماه_ در آئین سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان، اظهار کرد: آنچه امروز جامعه کار و کارگری کشور را تحت تأثیر قرار داده، امنیت شغلی و معیشت است.

وی افزود: درحالی که درصدی از حقوق کارگران بابت خدمات درمانی به سازمان تأمین اجتماعی می‌شود، خدمات این سازمان بسیار کم بوده و پاسخگوی نیاز کارگران نیست. هر یک از بیمارستان‌های تأمین اجتماعی استان اصفهان امروز روزانه سه هزار نفر پذیرش دارد که نمی‌تواند به امور همه آنها رسیدگی کند.

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان اصفهان گفت: سال‌ها پیش قرار بود بیمارستان میلاد ۲ در اصفهان تأسیس شود و با وجود تأسیس بیمارستان میلاد ۵ در کشور، هنوز بیمارستان میلاد در استان اصفهان تأسیس نشده است.

معینی با بیان اینکه جامعه کارگری خواستار حذف شرکت‌های پیمانی نیروی انسانی است، اضافه کرد: در سال گذشته با وجود افزایش بیش از ۵۰ درصدی حقوق کارگران نه تنها ریزش تعداد کارگران نداشتیم، بلکه جذب نیروی کار افزایش داشت و این موضوع ارتباطی با افزایش تورم نداشت.

وی ادامه داد: ریشه تورم در دستمزد کارگران نیست و باید در جای دیگری جست‌وجو شود. بیکاری بیشتر افراد امروز ارادی است که در کمبود حقوق و دستمزد ریشه دارد.

همچنین رضا چینی، نماینده کارفرمایان استان اصفهان نیز در این مراسم تاکید کرد: ایده‌پردازی کارگران برای ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از تورم بهترین راهکار است.

وی افزود: به عنوان نماینده کارفرمایان با حقوق کمتر از تورم موافق نیستیم، حتی پیشنهاد شد حقوق کارگران در هر ماه بنابر تورم تعیین شود و همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

سرمایه گستران

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا