شهر و جامعهعناوین اخبار

دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد که ریاست این دوره از کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک را بر عهده دارد، با بیان اینکه اصفهان میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت الکترونیک در کشورهای در حال توسعه با رویکرد توریسم الکترونیک است، اظهار کرد: استفاده از بستر اینترنت برای توسعه تمامی کسب و کارها در اولویت قرار گرفته و صنعت گردشگری نیز از این امر مستثنی نیست.

وی ادامه داد: اصفهان به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری ایران با ظرفیت‌ها و جاذبه‌های متنوع و کم‌نظیر در حوزه تاریخ، تمدن، فرهنگ و هنر به شمار می‌آید و لذا استفاده از ابزارهای نوین برای معرفی صحیح آن ضروری است.

شهردار اصفهان بیان کرد: امروزه بسیاری از خدمات در حوزه گردشگری از طریق اینترنت به گردشگران ارائه می‌شود، در واقع بستر وب و گردشگری الکترونیک این امکان را به گردشگر می‌دهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی بسته سفر خود اعم از بلیط را خریداری کرده و هتل خود را رزرو کند.

وی به اهمیت تجارت الکترونیک در حوزه صنایع دستی اشاره و اظهار کرد: اصفهان قطب صنایع دستی و شهر برگزیده شورای جهانی صنایع دستی در جهان است و باید برای استفاده از این برندهای جهانی از بستر الکترونیکی استفاده کند.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: شهر اصفهان به عنوان یک شهر خلاق در حوزه صنایع دستی باید بتواند با در اختیار گرفتن ابزارهای نوین فروش و صادرات هنر و فرهنگ ایرانی به تمام نقاط جهان را به انجام برساند.

وی با بیان اینکه گردشگری الکترونیک تجربه نسبتاً موفقی در حوزه گردشگری و رزرو اینترنتی و یا خرید بلیط در ایران داشته است، افزود: با تمام تلاش‌های انجام شده استفاده از این بستر برای توسعه گردشگری ایران و اصفهان همچنان بکر است.

شهردار اصفهان در ادامه به کاهش هزینه تبلیغات با استفاده از توریسم الکترونیک نیز اشاره کرد و گفت: توریسم الکترونیک در به دست آوردن اطلاعات از مکان‌های گردشگری، پرداخت‌های اینترنتی و رزروهای اینترنتی می‌تواند به ما کمک کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش نقش ICT در فعالیت‌های مختلف اقتصادی نحوه رقابت و بازاریابی را نیز تغییر داده و استفاده از اینترنت نقشی کلیدی در موفقیت آنها ایفا خواهد کرد، ادامه داد: در این بین گردشگری نیز به عنوان فعالیتی اقتصادی، امروزه برای بازاریابی و ارائه محصولات خود در سطح وسیعی از اینترنت استفاده می‌کند و به نوعی افزایش نقش اینترنت در گردشگری سبب شکل‌گیری و رشد گردشگری الکترونیک شده است.

جمالی‌نژاد در ادامه با اشاره به اینکه این کنفرانس ۲۷ فروردین ماه و به مدت ۲ روز در اصفهان برگزار می‌شود، افزود: ظرفیت بالای گردشگری شهر اصفهان، فرهنگ غنی و پشتوانه تاریخی، وجود هنرمندان و صنایع دستی اصیل بی‌گمان اصفهان را به یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: شهرداری اصفهان با عقد قراردادهای خواهرخواندگی با شهرهای مهم چندین کشور جهان از جمله کوالالامپور مالزی، فرایبورگ آلمان، فلورانس ایتالیا و شیان چین در راستای معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، ایجاد روابط بین‌المللی و جذب گردشگران خارجی از یک سو و از طرف دیگر استفاده از نیروهای جوان و خلاق، دانش نخبگان و ظرفیت‌های علمی داخلی و بین‌المللی، در پیاده‌سازی پروژه‌های نوین شهرسازی، حمل و نقل شهری، خدمات الکترونیک و افزایش رفاه شهروندان و گردشگران این شهر موفقیت‌های چشم‌گیری به دست آورده است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: امید است ارائه جدیدترین مقالات علمی و کارگاه‌های آموزشی در خصوص چالش‌های نوین جهانی مانند اینترنت اشیاء، توریسم هوشمند و توریسم الکترونیک سرآغازی برای حرکت اصفهان به سوی شهری هوشمند و الکترونیک باشد.

جمالی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک توریسم الکترونیک بتواند اصفهان و زیبایی‌های این شهر شگفت‌انگیز را بیشتر به جهانیان معرفی کند.

وی تأکید کرد: به تمام مدعوین این کنفرانس و همچنین اساتید دانشگاه‌های داخلی و بین‌المللی از کشورهای استرالیا، انگلیس، ایتالیا، آمریکا، چین، مالزی و تایوان که میزبان آنها در شهر تاریخی اصفهان هستیم، خیر مقدم گفته و از تلاش‌های دبیر کل کنفرانس و تیم اجرایی، پژوهشکده مدیریت دانشگاه اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، بانک‌های اصلی کشور همچون بانک مرکزی، ملی، ملت، تجارت و قوامین که از حامیان اصلی این سمینار هستند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا