شهر و جامعهعناوین اخبارمخابرات

۱۰ هزار شغل در زمینه ICT دراستان سیستان و بلوچستان ایجاد می شود.

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، کارگروه تخصصی اشتغال استان با هدف بررسی راهکارهای تولید اشتغال در صنعت IT و با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و سایر اعضاء در محل سالن اجتماعات استانداری تشکیل جلسه داد .

مرتضی براری در این جلسه گفت : میزان مصرف سالانه خدمات ICT در استان ۵ هزار میلیارد ریال برآورد شده در حالی که علی رغم وجود ظرفیتهای فراوان تولید محتوا و در آمدزایی  بسیار کمتر از این میزان است.

معاون وزیر ارتباطات همچنین گفت: تمام دستگاهای اجرایی استان و بخش خصوصی باید تلاش کنند تا درآمد این بخش از فعالیت اقتصادی از سیستان و بلوچستان خارج نشود.

وی تصریح کرد: بسیاری از شرکت ها مایلند در حوزه ICT در این استان فعالیت داشته باشند اما اولویت نخست به شرکت های بومی استان تعلق دارد .

وی خاطر نشان کرد: حوزه ی ICT می تواند زمینه استقبال گردشگران از استان سیستان و بلوچستان را افزایش دهد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی استاندار نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت : امیدواریم در سال  اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل با استفاده ازشاخص درون زایی و ظرفیت درونی استان و همکاری  بخش خصوصی تا پایان سال ۹۶ تعداد ۱۰ هزار فرصت شغلی در زمینه صنعت ICTدر استان ایجاد کنیم .

دکتر زهرا اربابی افزود : همه جامعه باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان که در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند ، استفاده کنند.

معاون استاندار اظهار داشت: تا کنون ۱۰ هزار نفر در حوزه ی ICT در آموزشگاههای فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

دکتر اربابی در پایان با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان با مانع تراشی نمی توانند فکر خود را به مرحله اجرا در بیاورند ، تصریح کرد: به منظور دستیابی به پیشرفت دلخواه در زمینه ICT باید از تمام ظرفیت های استان  استفاده کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا