پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

دلفین ها به اصفهان می آیند /سهم سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در بهره‌برداری از پارک دلفین‌ها ۳۰ درصد است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، سید مرتضی حسام‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی پارک دلفین‌ها، فُک و پنگوئن در شرق اصفهان با مشارکت سرمایه‌گذار ترکیه‌ای اظهار کرد: این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۶ هزار متر مربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه سهم سرمایه‌گذار ترکیه‌ای در بهره‌برداری از پارک دلفین‌ها، فُک و پنگوئن ۳۰ درصد است، افزود: شهرداری اصفهان ۷۰ درصد این سهام را در اختیار دارد و قرار است با انعقاد قرارداد با مشارکت‌کننده سوم، این پروژه‌ را به بهره‌برداری برساند.

قائم‌مقام شهردار اصفهان در امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها در ادامه با بیان اینکه بازدیدکنندگان از این مجموعه می‌توانند در زمان بازدید حرکت فُک و دلفین‌ها را مشاهده کنند، اضافه کرد: باید توجه داشت که دلفین‌ها در طول روز تنها دو الی سه بار حرکت‌های نمایشی را انجام می‌دهند و از این رو دو زمان عادی و زمان حرکت دلفین‌ها برای بازدید از این مجموعه تعریف خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایش حرکت فُک‌ها به صورت توربینی نیز از دیگر وی‍ژگی‌های این مجموعه است، افزود: برای این امر شرایط خلاء ایجاد شده، آب مکش می‌شود و پرواز فُک خارج از آب به نمایش در می‌آید که این کار تنها در دو کشور جهان اجرایی شده و اصفهان سومین شهر اجرای این مجموعه است.

حسام‌نژاد در خصوص نمایش پنگوئن‌ها در این مجموعه نیز ابراز کرد: نمایش پنگوئن‌ها در زمستان در حالت عادی است و در فضای باز و بدون نیاز به کنترل خاص زندگی می‌کنند اما در تابستان و با توجه به گرم شدن هوا این حیوانات در قسمت سرپوشیده که دمای آن کنترل و با محیط طبیعی شبیه‌سازی می‌شود به نمایش در می‌آیند که این اقدام نیز برای نخستین بار در کشور اتفاق می‌افتد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا