شهر و جامعهعناوین اخبار

فرهنگ ترافیک: رعایت فاصله طولی مناسب

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان اصفهان ،تصادف جلو به عقب یکی از رایج ترین تصادفات است. اگر اتومبیل جلویی ناگهان متوقف شود، شما برای توقف به موقع، نیاز به فاصله کافی دارید.

اگر زیاد نزدیک به هم رانندگی کنید، امکان تصمیم به موقع و صحیح را از دست خواهید داد و ممکن است باعث برخورد چندین اتومبیل شوید. آمادگی داشته باشید در صورت توقف اتومبیل جلویی عکس العمل مناسب نشان دهید.

برابر ماده ۱۷۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در پشت سر وسیله نقلیه دیگر حرکت می‌کنند،‌ موظفند فاصله مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ کنند.

نحوه محاسبه فاصله طولی ایمن:

روش اول_ استفاده از فرمول:

(۱۰ ) / (نقلیه وسیله سرعت ) = نتیجه × خودش = فاصله مناسب

به عنوان مثال اگر سرعت وسیله نقلیه ۵۰ کیلومتر بر ثانیه باشد،

(۱۰) / (۲۵ متر) = ۵*۵ = ۵۰

اگر جاده لغزنده باشد، نصف مقدار فوق را هم به فاصله اضافه می‌کنیم؛ برای مثال فوق خواهیم داشت: متر ۵/۳۷ = ۵/۱۲ + ۲۵

در زمان بارندگی یخ و برف وباید فاصله بیشتری از اتومبیل جلویی بگیرید؛ زیرا سسطح جاده لغزنده است و به علت عدم اصطکاک و درگیری چرخ‌ها با سطح جاده، متوقف کردن اتومبیل مشکل‌تر است و به مسافتی چند برابر جاده خشک نیاز دارد.

روش دوم‌: به ازای هر ۱۵ کیلومتر بر ساعت سرعت، اندازه طول اتومبیل با اتومبیل جلویی فاصله داشته باشد. برای مثال خودرویی که با سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد‌، می‌بایست فاصله‌ای به اندازه سه برابر طول خودش را با خودرو جلویی حفظ کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا