عناوین اخبار

تسهیلات ویژه برای توسعه کشت های گلخانه ای پرداخت می شود

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،«جهانگیر عرب» در جریان گشایش چهاردهمین نمایشگاه ملی گل در سالن اجتماعات پژوهشگده گل و گیاهان زینتی محلات، افزود: تراز تجاری محصولات کشاورزی در دولت قبل منفی بود که با اقدامات و برنامه های ۲ سال اخیر دولت در ایام پسا تحریم این تراز مثبت شده و رو به رشد است.
وی ادامه داد: توسعه کشت های گلخانه ای و محیط های کنترل شده یکی از برنامه های محوری دولت یازدهم است و برای افزایش تولید محصولات گلخانه ای و مکانیزه کردن گلخانه ها تسهیلات ویژه پرداخت می شود.
عرب بیان کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی دولت برای اصلاح، توسعه و تامین زیر ساخت های لازم گلخانه ها و ارتقاء بهره وری، افزایش تولید و ایجاد اشتغال جدید هیچ گونه محدویت در پرداخت تسهیلات برای مکانیزه کردن کشت گلخانه ای وجود ندارد.
وی افزود: توسعه محیط های کنترل شده در بخش کشت گلخانه ای، مردم محوری در بخش های مختلف کشاورزی، توجه به شرکت های دانش بنیان و ارتباط بین المللی از بسته جدید دولت تدبیر و امید برای تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری است.
عرب اظهار کرد:بر همین اساس طرح توسعه کشت گلخانه‌ای و افزایش تولید یکی از اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و این رویکرد در اقتصاد مقاومتی پذیرفته شده است.
قائم مقام معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی توضیح داد: برای افزایش بهره ‌وری در مصرف آب یکی از اولویت‌های مهم توجه به محیط های کنترل شده و توسعه گلخانه‌ها از فضای آزاد به فضای سربسته است.
وی ادامه داد: ۴۰۰ میلیون نفر در کشورهای همسایه، منطقه خاورمیانه و آسیای میانه متقاضی گل و گیاه ایران هستند که برای توسعه تجارت این حوزه کشاورزی و افزایش صادرات، تسهیل امور گمرکی در دستور دولت قراردارد.
وی، بر فعال سازی رسمی پایانه گل و گیاه محلات تا پایان سال جاری تاکید کرد و افزود: تولید گل و گیاه محلات باید مکانیزه باشد تا بتواند مطابق با استانداردهای تولید جهانی در عزصه تجارت بین الملل وارد شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا