عناوین اخبار

زیباتر از ایران جایی نیست، می خواهم به کشورم بازگردم

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، اظهارات این ایرانی که جزو گروه ۱۳ نفره بازگردانده شده به ترکیه براساس توافقات ترکیه و اتحادیه اروپا در بازگرداندن پناهجویان غیرقانونی، بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه دارد.
عملیات بازگرداندن آندسته از پناهجویان غیرقانونی که پس از ۲۰ ماه مارس (۲۹ اسفند ماه گذشته) از طریق ترکیه به یونان رفته اند، بعداز یک وقفه کوتاه دوباره از سر گرفته شده است.
در این راستا یک گروه ۱۳ نفره از پناهجویان که از اتباع ایران، افغانستان و اردن می باشند، روز گذشته (سه شنبه) توسط مقامات یونانی با یک فروند کشتی کوچ به بندر ازمیر ترکیه بازگردانده شده و توسط مسئولین اداره مهاجرت وزارت کشور ترکیه تحویل گرفته شدند.
به گزارش آناتولی، یک ایرانی که (که به نام او اشاره نشده) به همراه دو کودک دو و نیم ساله و ۸ ساله خود به یونان رفته بود، در بازگشت به ترکیه گفت: از همسرش جدا زندگی می کرد و به امید زندگی بهتر به همراه فرزندان خود می خواست در یک کشور اروپایی زندگی کند، اما اکنون پیشمان است و فهمیده که بهتر از ایران جایی نیست و می خواهد به کشورش برگردد.
براساس توافقات میان آنکارا و اتحادیه اروپا، ترکیه این دسته از پناهجویان را به کشور مبدا خود باز خواهد گرداند.
امید هزاران پناهجویی که به دام قاچاقچیان انسان افتاده یا به هنگام عبور از آبهای دریای اژه و مدیترانه در فرار به یونان، در دریا خاتمه می یابد و یا بعداز ورود به خاک اروپا و دیدن مشکلات عدیده و زندگی خفت باری که در انتظار آنهاست، به پایان می رسد. این پشیمانی گاهی وقت سودی ندارد و پناهجویان وارد راهی می شوند که بازگشت به زندگی قبلی آنها را بسیار دشوار می سازد.
با آغاز بحران سوریه در اسفندماه سال ۱۳۸۹ و ادامه آن تاکنون بیش از ۵/۱۱ میلیون نفر از جمعیت ۵/۲۳ میلیونی این کشور تاکنون آواره شده اند که حدود ۵/۴ میلیون نفر آن به کشورهای ترکیه، لبنان و اردن رفته اند؛ از میان این آوارگان شمار زیادی نیز از طریق ترکیه با گذر از دریای اژه وارد یونان و از آنجا به دیگر کشورهای اروپایی رفته اند؛ در این میان برخی از شهروندان دیگر کشورها نیز به گمان خود از فرصت پیش آمده استفاده کردند غافل از این که این موضوع نه تنها فرصت نبوده بلکه پایان راه بسیاری از این آوارگان و پناهجویان بود.
بسیاری از این آوارگان و پناهجویان یا در راه آبی از ترکیه به یونان غرق شدند و یا در سرمای زمستان کشورهای اروپایی و پشت سیم خاردارها مرگ خاموشی داشتند که رسانه های غربی حتی تاکنون یک درصد آن را هم منتشر نکرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا