شهر و جامعهعناوین اخبار

کمپین ترافیک حل مسئله ترافیک را به مطالبه عمومی شهروندان تبدیل می‌کند/ ارتقا فرهنگ ترافیکی در شهر اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، مهدی جمالی‌نژاد اظهار کرد: دست یافتن به شهری با هوای پاک و محوریت تردد حمل و نقل غیر موتوری با نظام ترافیکی منظم، نیازمند برداشتن گام‌های مستحکم در مسیر فرهنگ‌سازی، همدلی و همزبانی متولیان اجرایی و همراهی شهروندان فهیم این دیار برای رسیدن به نصف جهانی است که شهر دوچرخه نامیده می‌شد.

وی ادامه داد: در همین راستا روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت همزمان با جشن میلاد مبعث حضرت رسول اکرم (ص) مراسم رونمایی از نشان و شعار کمپین (پویش مردمی) ترافیک شهر در قالب طرح «هر هفته چند افتتاح» برگزار می‌شود و این پویش بزرگ مردمی کار خود را به طور رسمی آغاز می‌کند.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان حامی این کمپین بزرگ مردمی خواهد بود، ادامه داد: امسال یکی از اولویت‌های مهم شهرداری اصفهان ارتقا فرهنگ ترافیکی در شهر اصفهان به صورت ویژه و متمرکز است.

وی با برشمردن استراتژی‌های عملیاتی شهرداری در زمینه حمل و نقل و ترافیک تاکید کرد: استفاده از تبلیغات مستمر و موثر با رعایت مبانی روان‌شناختی،‌ توسعه درگاه‌های ارتباطی، استفاده از ظرفیت مساجد،‌ نهضت درون سازمانی بهبود رفتارهای ترافیکی، نوآوری در زمینه افکارسنجی،‌ مشارکت‌دهی سازمان‌های مردم‌نهاد، رصد مجامع مدیریت حمل و نقل شهری جهان و حضور موثر شهرداری اصفهان، تقویت اعتماد اجتماعی شهروندان و تلاش در جهت همگرایی و یکدلی و تفاهم‌بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در زمینه حمل و نقل است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی شهرداری این است که این یک حرکت داخلی و خودمحور نباشد، تصریح کرد: به همین دلیل بخشی از این پروژه با همکاری سایر دستگاه‌های استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گام بعدی پس از افتتاح، اجرایی کردن پروژه‌های تعریف شده است، ادامه داد: این اقدام صرف یک پروژه شعاری نیست بلکه سعی خواهد شد تا مشکلات ترافیکی مردم در آن بررسی و راه‌حل ارائه شود.

شهردار اصفهان در پایان با دعوت از نهادهای مردمی، ارگان‌ها و تشکل‌ها برای حضور در این کمپین افزود: این حرکت برای نخستین بار در کشور در شهر خلاق اصفهان انجام می‌شود و امیدواریم با حمایت همه نهادهای مربوطه، رفتار قانون مدارتری را از شهروندان در سطح شهر شاهد باشیم.

گفتنی است آئین رونمایی از نماد و شعار کمپین بزرگ طرح پویش ترافیک روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای شهر اصفهان و مدیران شهری و استانی در مجموعه باغ غدیر اصفهان برگزار می‌شود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا