عناوین اخبارنفت،گازو پتروپالایش

بهای نفت افزایش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا ، در این میان چین که ۱۲ درصد از کل نفت جهان را مصرف می کند بیش از دیگر کشورها در حال آماده شدن برای موج افزایش بهای نفت است.
کارشناسان حوزه انرژی چین اعتقاد دارند که دولت باید خود را به سرعت برای چنین وضعیتی آماده کند زیرا به نظر می رسد بر اثر تحولاتی که در خاورمیانه در حال رخ دادن است و به دلیل اختلافاتی که میان اعضای اوپک بر سر میزان تولید وجود دارد، ‌قیمت نفت افزایش یابد.
در همین حال گزارش شده است که چین در سال گذشته میلادی ۳۰۸ میلیون تن نفت وارد کرده اما برای این مقدار نفت ۱۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده که ۴۰ درصد کمتر از یک سال قبل از آن بوده است.
در واقع پایین بودن بهای نفت برای کشوری همچون چین که از بزرگترین مصرف کنندگان نفت دنیا به حساب می آید و نفت زیادی از خاورمیانه وارد می کند، همواره خبر خوبی است.
«لین بو چیانگ» کارشناس و استاد دانشگاه «فودان» در شهر شانگهای واقع در شرق چین می گوید: اگر چه کاهش قیمت نفت برای کشوری مانند چین خوشایند است اما کشورهایی چون ونزوئلا و آنگولا به دلیل افت بی رویه بهای نفت مشکلات اقتصادی فراوانی را متحمل شدند و آثار سیاسی آن نیز برای آنان مخرب است.
او در سخنان خود پیش بینی کرده است که دوران کاهش قیمت نفت به پایان رسیده و به زودی بهای آن با روند افزایشی روبرو خواهد شد.
کارشناس مسائل اقتصادی چین می گوید‌: آمریکایی ها مدتی است میزان تولید را کاهش داده و از ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه تولید یک سال قبل، آن را به ۹ میلیون بشکه رسانده اند.
وی تاکید می کند که همین موضوع، کاهش تولید برخی کشورها، وجود اختلاف نظر میان ایران و عربستان در زمینه میزان تولید نفت و ناهماهنگی میان اعضای اوپک از جمله مسائلی است که در نهایت منجر به افزایش قیمت خواهد شد.
«لین بو چیانگ» حتی به مسئولان چین هشدار داده است که باید از هم اکنون خود را برای مواجهه با پدیده افزایش قیمت نفت از هر حیث آماده کنند.
وی همچنین گفت: نفت ماده مهمی است که در دنیا ارزش بالایی دارد زیرا هزینه ای که کشورها برای انرژی های تجدید پذیر و زیست محیطی باید متحمل شوند، بسیار سنگین بوده و نیازمند فن آوری های پیشرفته می باشد.
چین از سال ۱۹۹۳ میلادی به یک واردکننده صرف نفت تبدیل شد و میزان وابستگی این کشور به واردات هم اکنون به مرز ۶۰ درصد رسیده است.
کل واردات نفتی چین در سال گذشته میلادی به ۳۰۸ میلیون تن رسید که حدود ۹٫۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۴ میلادی بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا