پیشخوانعناوین اخبار

گواردیولا: چهار قهرمانی متوالی در بوندس لیگا فوق العاده است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ساکرنت، تیم فوتبال بایرن مونیخ شنبه شب با نتیجه دو بر یک از سد تیم اینگول اشتات گذشت و برای چهارمین سال متوالی قهرمانی بوندسلیگا را جشن گرفت.
هر دو گل تیم بایرن مونیخ را در این دیدار روبرت لواندوفسکی به ثمر رساند. تنها گل اینگول اشتات را نیز موریتیز هارتمن در دقیقه ۴۲ و از روی نقطه پنالتی درون دروازه مانوئل نویر قرار داد.
بایرن مونیخ برای چهارمین فصل متوالی قهرمان بوندسلیگا شد و گواردیولا خاطرنشان کرد که هت تریک قهرمانی های بایرن از سال ۲۰۱۳ که هدایت این تیم را به عهده گرفت، بدون کمک هاینکس سرمربی پیشین بایرن ممکن نبوده است. گواردیولا بعد از هاینکس سرمربی بایرن شد.
گواردیولا در این باره گفت: دوست دارم که این قهرمانی را با یوپ هاینکس شریک شوم. ما با چهار قهرمانی متوالی، کار فوق العاده ای انجام دادیم. هاینکس یک اسطوره است.
گواردیولا تابستان جاری بایرن را بعد از سه سال در حالی ترک می کند که سه عنوان قهرمانی بوندسلیگا، یک سوپرجام یوفا، یک جام باشگاه های جهان و جام حذفی آلمان را کسب کرده است. او روز اول خرداد (۲۱ مه) که بایرن در فینال جام حذفی آلمان برابر بروسیا دورتموند به میدان می رود، فرصت کسب یک جام قهرمانی دیگر را دارد.
او در لیگ قهرمانان اروپا، عنوان قهرمانی بدست نیاورده است، ولی به موفقیت هایی که با بایرن به دست آورده است، با افتخار می نگرد.
گواردیولا گفت: از تمام مردم آلمان تشکر می کنم. از تجربه حضور در بایرن خرسندم.
سرمربی بایرن با تحسین باشگاه دورتموند به عنوان یک رقیب بزرگ ،‌ گفت: این تیم شگفت انگیز بود.
شکست دورتموند نیازمند عملکرد عالی بود که به گفته توماس مولر، بایرن به این موفقیت دست یافت.
مهاجم تیم ملی آلمان ادامه داد:‌ فصل باورنکردنی برای ما بود. در دورتموند، ما در برابر قدرتمندترین تیم که در تاریخ بوندسلیگا دوم شد قرار گرفتیم. ولی در پایان قدرتمندترین تیم شدیم.
بایرن مونیخ بیست و پنجمین جام قهرمانی بوندسلیگا را در دیدار هفته آینده برابر هانوفر دریافت می کند
گواردیولا آخرین فصل حضورش را در بایرن مونیخ می گذراند. او فصل بعد در لیگ فوتبال جزیره مربیگری خواهد کرد و هدایت منچسترسیتی را بر عهده خواهد گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا