پیشخوانعناوین اخبار

– آیین اختتامیه طرح ملی تربیت حافظان قرآن امشب برگزار می شود/تجلیل از ۱۴ حافظ برتر

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ستاد خبری سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد‌کاظم موسوی متقی، با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از برگزیدگان این طرح در مسابقات بین المللی قرآن ابراز امیدواری کرد، امسال همانند ادوار گذشته، مراسم تجلیل از حافظان برتر طرح ملی تربیت حافظان در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن به خوبی برگزار ‌شود.

وی افزود: ما هر سال در ایام برگزاری این رقابت‌ها از چندین حافظ برتر که در طرح ملی تربیت حافظان قرآن حضور فعال‌تر داشته و جزء های بیشتری از قرآن را حفظ کردند و نیز در سنین جوانی و نوجوانی قرار دارند تجلیل می‌کنیم.
موسوی تصریح کرد: امسال هم ۱۴ نفر از این حفاظ بر اساس استعلام استانی و راستی آزمایی‌های انجام شده انتخاب شدند و ملاک ما برای انتخاب این حفاظ این است که حفظ خود را از ابتدا در طرح ملی حفظ قرآن آغاز کرده و در موسسات و نهادهای دیگر حافظ نشده باشند، همچنین صحت حفظ آنها نیز تایید شده باشد.
وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد ، پنجشنبه شب ( ۲۳ اردیبهشت ماه) با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ، آیین تقدیر از حافظان برتر طرح ملی تربیت حافظان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شود.
به گفته ی موسوی این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان اصلی مصلی برگزار خواهد شد و ۱۴ نفر از حافظان و چهار نفر از مربیان قرآنی این طرح تجلیل خواهند شد و هرکدام لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال هدیه نقدی دریافت خواهند کرد.
سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه با حضور ۱۳۰ شرکت کننده در دو گروه حفظ و قرائت در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از روز گذشته (چهارشنبه) آغاز شد.
دراین دوره از مسابقات برای نخستین بار روشندلان حافظ قرآن نیز حضور دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا