بازار‌های مالی ، بورس و بانکپیشخوانعناوین اخبار

رشد ۳۱۲ واحدی شاخص بورس

امروز سه‌شنبه  شاخص کل بازار سرمایه  از ابتدای باز شدن معاملات با رشد همراه بود و در نهایت با ۳۱۲ واحد افزایش به مقدار ۷۶ هزار و ۲۹۲ واحد رسید.

این روزها بورس اوراق بهادار تهران با نوسان های زیادی همراه شده است، به طوری که شاخص کل در روزهایی با افت مواجه می‌شود و سرمایه‌گذاران برای فروش انواع سهم‌های خود صف فروش می بندند و در روز دیگر که شرایط  بهتر به نظر می رسد ،شاهد صف های خرید هستیم.

به نظر می رسد که نگرانی از تحولات مجلس اینده و سایر شرایط اقتصادی  حتی سیاسی باعث شده تا این روزها فعالان بازار نتوانند برای خرید یا فروش سهام شان تصمیم گیری نمایند،برای مثال عدم تصویب بودجه سال جاری وهمچنین برنامه پنچم توسعه از جمله مواردی است که می تواند ابهام هایی فعلی بازار سرمایه است .همچنین برخی از سرمایه‌گذاران نگران هستند که نکند با کوچکترین آسیبی به تفاهم ایران و کشور های موسوم به ۱+۵ ،قیمت سهام ها ریزش پیدا کند و آنها سرمایه خود را از دست دهند .همین موضوع ها باعث شده حتی بسیاری از افرادی که ریسک پذیر هم هستند در این شرایط و اوضاع بازار دست به عصا راه روند.

اما امروز،ارزش معاملات امروز تالار شیشه ای بالغ بر ۲۳۰ میلیارد و ۳۵۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهام و اوراق بهادار مالی قابل معامله در ۷۲ هزار نوبت معامله بود.

در چهارمین روز از معاملات این هفته بورس اوراق بهادار تهران نماد شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت اصفهان، صنعتی و معدنی چادرملو بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و در مقابل شرکت های ایران خودرو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین اثر نزولی را در شاخص کل اعمال کردند.

در معاملات امروز نماد شرکت‌هایی همچون مشارکت ملی نفت ایران و حمل و نقل بین المللی خلیج فارس شاهد صف‌های خرید بودند و در مقابل نماد شرکت هایی همچون آذین خودرو، کنتور سازی ایران و صنایع ریخته گری ایران داری صف‌های فروش بودند.

در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع خاک چینی ایران،سیمان بجنورد و معادن منگنز ایران متوقف و از طرف دیگر نماد معاملاتی شرکت های تولید محور خودرو،خدمات انفورماتیک،الکتریک خودرو شرق،داروسازی زهراوی بازگشایی شدند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز امروز با ۳٫۷ واحد رشد به مقدار ۸۰۴٫۸ واحد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا