شهر و جامعهعناوین اخبار

از دورهمی تا فوتسال؛ یک روز متفاوت برای همدلی روابط عمومی‌ها

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، در این گردهمایی صمیمی که برای نخستین بار به دعوت روابط عمومی شهرداری اصفهان برگزار شد، شهردار به همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و حدود ۲۰۰ نفر از مدیران و کارکنان روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌های مختلف شهر اصفهان در آن حضور داشتند.

روابط عمومی‌های شهر جزیره‌ای عمل نکنند

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در ابتدای بخش نخست این مراسم، ضمن تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات و خوشامدگویی به همه همکاران روابط عمومی‌ در شهر خلاق اصفهان اظهار کرد: می‌توانیم در آینده با برگزاری هر چه بیشتر چنین برنامه‌هایی و همچنین موضوعاتی که دغدغه شهر اصفهان است در زمان‌های مختلف از ظرفیت‌های یکدیگر  استفاده کنیم.

هادی نباتی‌نژاد با اشاره به اینکه بیشتر روابط عمومی‌های استان به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند، تصریح کرد: این در حالی است که ظرفیت‌های بسیاری در مجموعه‌ روابط عمومی وجود دارد که می‌توانیم از آنها در راستای بهبود کارها و پیشبرد اهداف به طور مشترک استفاده کنیم.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان ادامه داد: در شهرداری و سایر ارگان‌ها، ظرفیت‌های بسیار مختلفی وجود دارد که این ظرفیت‌ها باید در اختیار مجموعه روابط عمومی قرار بگیرد تا مدیران بتوانند با استفاده از آنها رسالت‌های سازمان‌های متبوع خود را پیش ببرند.

وی تأکید کرد: ظرفیت‌های موجود شهرداری اصفهان می‌تواند در اختیار سایر نهادها و ارگان‌ها در حوزه‌های مختلف قرار بگیرد.

روابط عمومی باید اقتدار حرفه‌ای داشته باشد

در ادامه برنامه نیز سید محسن علامه استاد دانشگاه اصفهان صحبت‌هایی را پیرامون روابط عمومی و اهمیت آن در سازمان‌ها مطرح کرد.

وی گفت: رسانه‌های اجتماعی امروزه در دنیا سعی کرده‌اند مخاطبانش را بازیچه قرار دهند، ما نیز برای اینکه اسیر آنها نشویم ابتدا باید بازیگر شده و سپس به بازیگردان تبدیل شویم و در این میان راه دیگری وجود ندارد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه روابط عمومی باید اقتدار حرفه‌ای داشته باشد تا خود و دیگران را به این اقتدار وابسته کند، اضافه کرد: باید رسالت خطیر روابط عمومی در میان مردم و سازمان‌ها جای خود را پیدا کند و مسئولیت این امر بر عهده خود روابط عمومی‌هاست.

وی اضافه کرد: در رسالت نوین روابط عمومی‌ها باید با حساسیت، تمام سنسورهای خودمان را فعال نگه داشته و با شناخت دغدغه‌های مخاطب درگیر مباحثه‌ای شویم که ممکن است در آن شکست نیز بخوریم.

علامه تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که حق با مخاطب است لذا باید به مدیران نقاط پرخطر را شناسانده و با استفاده از آن اهرم‌هایی که مدیران می‌توانند از نقاط گلوگاهی عبور کنند، به آنها معرفی کنیم و اینجاست که اقتدار حرفه‌ای ما به رخ سازمان کشیده می‌شود.

وی اضافه کرد: روابط عمومی اگرچه در حال زندگی می‌کند اما رسالتش آینده‌سازی است و امیدوارم مدیران روابط عمومی شهر اصفهان با این رسالت حرفه‌ای خود بیش از پیش آشنا شوند.

انگیزه الهی در انجام کارها زمینه‌های خدمت به نظام را افزایش می‌دهد

حسنعلی زهتاب از پیشگامان انقلاب اسلامی نیز با حضور در گردهمایی‌ روابط عمومی‌های شهر خلاق اصفهان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی نعمتی از جانب پروردگار برای مردم ایران بود، گفت: این انقلاب و حکومت اسلامی، چکیده و آرزوی تمام پاکان و خوبان تاریخ بوده و هست.

وی در ادامه با اشاره به بحث مهم انگیزه در انجام کارها گفت: تنها انگیزه‌ای که در نهایت پیروزی حتمی را بر عهده دارد، انگیزه الهی در فعالیت‌های مختلف است که زمینه‌های خدمت به نظام را افزایش می‌دهد.

زهتاب جان‌فشانی و استقبال جوانان کشور برای حضور در سوریه و عراق و دفاع از حرم را نمونه بارزی از انگیزه الهی عنوان کرد و افزود: همین انگیزه الهی و حس وطن‌پرستی مدافعان حرم است که سبب شده ایران اسلامی امروز در امنیت کامل باشد.

فرماندهان جوان جنگ تحمیلی؛ بهترین مدیران روابط عمومی

اکبر پاکزاد مشاور شهردار اصفهان در امور ایثارگران نیز در ادامه این گردهمایی ضمن تقدیر از مدافعان حرم گفت: جوانان جان بر کفی که امروز با داعشی‌ها می‌جنگند و ما نام مدافعان حرم را بر آنها نهاده‌ایم، با عشق و روحیه انقلابی و ایثارگری به میدان جهاد رفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بهترین مدیران روابط عمومی فرماندهان جوان جنگ تحمیلی بودند، افزود: شهید علم‌الهدی که در سن ۲۲ سالگی فرمانده سپاه هویزه بود و در همین سن به درجه رفیع شهادت نائل آمد، یک مدیر روابط عمومی نمونه بود چرا که توانست با رفتار و گفتار خود بسیاری از جوانان آن روزها را به جبهه‌های حق علیه باطل بکشاند.

گفتنی است در ادامه این مراسم از یکی از جانبازان مدافع حرم توسط شهردار و رئیس شورای شهر تجلیل به عمل آمد و وی خاطراتی از نبرد جانانه مدافعان حرم با داعش بازگو کرد که مورد توجه حضار قرار گرفت.

همچنین از سه نفر از مدیران حال حاضر شهر که پیش از این مدیر روابط عمومی بودند، تجلیل و تقدیر شد.

علیرضا حسینی، قائم‌مقام صدا و سیمای مرکز اصفهان که پیش از این مدیر روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده، رضا امینی رئیس شورای شهر و اصغر آذربایجانی عضو شورای شهر که در گذشته مدیران روابط عمومی شهرداری اصفهان بودند، در این گردهمایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

اما بخش دوم و پایانی نخستین گردهمایی صمیمی خانواده بزرگ روابط عمومی‌های شهر خلاق اصفهان با اقامه نماز ظهر و عصر و صرف ناهار آغاز شد و در ادامه شرکت‌کنندگان در این گردهمایی از امکانات ورزشی موجود در باغ ابریشم (استخر، فوتسال، تیراندازی، قایق‌سواری و …) استفاده کردند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا