پیشخوانعناوین اخبار

 دولت افغانستان کشته شدن اختر منصور را تائید کرد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا، «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان روز یکشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: کشته شدن اختر محمد منصور تائید می شود.

امنیت ملی افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: رهبر طالبان ساعت ۳ و ۴۵ دقیقه بامداد روز شنبه در منطقه «دالبندین» در ایالت بلوچستان پاکستان، هدف حمله قرار گرفت و کشته شد.
«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائی دولت افغانستان صبح روز یکشنبه در نشست شورای وزیران افغانستان، از هدف قرار گرفتن اختر منصور در خاک پاکستان خبر داده بود، اما گفت که بررسی نیروهای امنیتی افغانستان و آمریکا برای اطمینان یافتن از کشته شدن منصور در حمله هواپیمای آمریکایی ادامه دارد.
«پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع امریکا نیز با انتشار بیانیه ای گفته بود «ما هنوز در حال ارزیابی نتایج این حمله هستیم و اطلاعات بیشتری ارائه خواهیم داد.»
خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که مقامات کاخ سفید، اندکی پس از حمله هوایی به خودروی حامل اختر محمد منصور، پاکستان و افغانستان را از حمله علیه رهبر طالبان مطلع کرد.
خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه از مبدا واشنگتن و به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد که مقامات هر دو کشور پاکستان و افغانستان اندکی پس از حمله (هوایی علیه ملا اختر محمد منصور ) مطلع شدند.
ملا اختر منصور تابستان سال گذشته و بعد از اعلام خبر ناگهانی مرگ ملا عمر، رهبر سابق طالبان به رهبری این گروه انتخاب شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا