اقتصاد پرداخت و بانکعناوین اخبار

وام مسکن روستاهای مرزی کشور ۵۰ میلیون ریال افزایش یافت

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل ازایرنا،علیرضا تابش روز سه شنبه در حاشیه بهره برداری از بیستمین واحد مسکن ویژه خانواده های بالای ۲ معلول در مازندران گفت: در نشست هفته گذشته هیات دولت ساخت و بهسازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی امسال مصوب شد که ۸۰ هزار واحد از این تعداد مربوط به روستاهای مرزی است.

وی ادامه داد : وام مسکن بقیه نقاط روستایی کشور نیز از ۱۵۰ میلیون به ۱۸۰ میلیون ریال در سال ۹۵ افزایش یافت.
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه همه تسهیلات مسکن روستایی از منابع داخلی بانک ها تامین می شود ، اظهار داشت : هر چند این تسهیلات کمک بسیار خوبی برای ساخت و ساز و بهسازی واحدهای مسکونی روستاهای کشور محسوب می شود ، اما همانند اعتبارات عمرانی ، در بسیاری از استان ها به دلیل مشکلات بانکی پرداخت نمی شود.
وی درباره ساخت مسکن برای خانواده های دارای ۲ معلول نیز اظهار داشت : ۲ هزار واحد مسکن برای این خانواده ها در کشور براساس تفاهم نامه میان بنیاد مسکن ، بنیاد مستضعفان و بهزیستی در حال ساخت است که ۱۸۰ میلیون ریال وام بلاعوض و ۱۲۰ میلیون ریال نیز به صورت تسهیلات بهسازی برای این واحدها پرداخت می شود.
تابش همچنین وضعیت ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر کشوررا تشریح کرد و گفت : تاکنون ۲۹۵ هزار واحد از مجموع ۳۵۰ هزار واحد مسکن مهر شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر، تحویل متقاضیان داده شد.
افتتاح طرح هادی روستای ‘ کنتا ‘ در بخش چهاردانگه، بهره برداری از یک هزار و۱۱۵ واحد مسکونی روستایی در شهرستان آمل و برگزاری جلسه مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان های مازندران از دیگر برنامه های سفر یک روزه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مازندران است

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا