اخبار صنعت، معدن و تجارتعناوین اخبار

۴۲درصد اشتغال کشور در بخش صنعت به واحدهای کوچک اختصاص دارد

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران ، «علی یزدانی» سه شنبه شب در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین افزود: سهم اشتغال واحدهای متوسط و بزرگ تولیدی در بخش صنعت نیز ۵۸ درصد است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۰ هزار واحد صنعتی کوچک در کشور دارای پروانه بهره برداری هستند، اظهار کرد: واحدهای کوچک نقش مهمی در تکمیل زنجیره های صنعت ایفا می کنند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تعداد واحدهای بزرگ و متوسط تولیدی کشور نیز اشاره کرد و گفت: چهار هزار و ۳۵۶ واحد متوسط و سه هزار و ۴۸۰ واحد بزرگ دارای پروانه بهره برداری هستند.
یزدانی در ادامه به واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: ۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که از این تعداد ۳۴هزار و ۵۵۷ واحد جزو صنایع کوچک به شمار می روند.
وی به آمار واحدهای فعال و غیرفعال مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور نیز پرداخت و افزود: ۲۷ هزار و ۸۹۵ واحد فعال و شش هزار و ۶۶۲ واحد نیز غیرفعال هستند.
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، تحقق اقتصاد مقاومتی را در گرو رشد و توسعه تولید برشمرد و گفت: دولت همه توان خود را برای رونق تولید و صنعت کشور به کار گرفته است اما در این راه نیازمند حمایت بخش خصوصی و مشارکت مردم نیز هستیم.
وی، یکی از برنامه های حمایت از تولید را ارائه تسهیلات و کمک های اعتباری در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: در همین راستا تاکنون هفت هزار و ۴۵۰ واحد تولید برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب نام نویسی کرده اند.
یزدانی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در باره اقتصاد مقاومتی، گفت: باید همه توان و ظرفیت مدیران اجرایی برای پیشبرد برنامه های اقتصاد مقاومتی از جمله رونق بخش صنعت بسیج شود.
در این نشست، گزارشی از مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان قزوین ارائه شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا