شهر و جامعهعناوین اخبار

تعداد ۲۰۱ بقعه متبرکه در استان اصفهان مجری طرح ضیافت الهی هستند

 

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری اظهار داشت: طرح ضیافت الهی در راستای آماده سازی فضای بقاع متبرکه جهت پذیرایی از میهمانان خداوند در ماه مبارک رمضان  و همچنین با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی به صورت ویژه در جوار ۲۰۱ بقعه متبرکه استان اصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در جهت اجرای این طرح ۱۶ مبلغ اعزامی از قم و ۱۸۹ مبلغ بومی با اداره کل اوقاف و امور خیریه همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۶۳ روحانی در قالب ۳۹ خیمه معرفت به صورت مستقر در بقاع متبرکه خدمات مشاوره ای و مذهبی به زائران ارائه می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه افزود: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان در جوار ۳۹۱ بقعه متبرکه نماز جماعت برپا می باشد و در جوار ۱۳۹ بقعه متبرکه نیز به صورت روزانه مجالس سخنرانی برپا می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه بیان کرد: جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) نیز به صورت ویژه در جوار ۱۷۳ امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

وی ادامه داد: ۸۳ جلسه تفسیر قرآن کریم روزانه در ایام ماه مبارک رمضان در جوار امامزادگان شریف برپا می باشد همچنین ۱۵۹ کرسی تلاوت روزانه جزء خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در جوار بقاع متبرکه استان برپا خواهد بود که مراسم جزء خوانی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، امامزاده سید الکریم(ع) دولت آباد و امامزاده آقا علی عباس(ع) بادرود به صورت زنده از شبکه های استانی و سراسری صدا و سیما پخش می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: در جهت انس بیشتر مردم مومن و ولایتمدار استان اصفهان با قرآن کریم  ۶۷ محفل انس با قرآن کریم در جوار امامزادگان واجب التعظیم برپا می شود که این محافل انس با قرآن کریم همراه خواهد بود با تلاوت قاریان برتر و ممتاز استانی و کشوری که ۱۴ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری مطرح مصری استاد فتحی عبد الرحمن برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن امیری در ادامه گفت: در روز عید سعید فطر نیز ۹۴ بقعه متبرکه میزبان نمازگزاران جهت اقامه نماز عید خواهند بود.

وی در ادامه به فعالیت ستاد حفظ مجازی قرآن کریم در استان اشاره کرد و خاطر نشان شد: همچنین یکی از فعالیت های خوب و ارزشمند صورت گرفته شده در راستای مهجوریت زدایی از قرآن کریم راه اندازی ستاد حفظ مجازی قرآن کریم در سطح استان بوده است که علاقمندان می توانند هم در ایام ضیافت الهی و هم جهت غنی سازی اوقات فراغت در طول تابستان در دوره های این مرکز شرکت نمایند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: علاقمندان جهت ثبت نام و استفاده از خدمات مرکز حفظ مجازی استان می توانند به نشانی سایت این مرکز www.quranhesfz.ir مراجعه نمایند و یا شماره تلفن ۲۷۶۶-۳۴۴۶۲۴۴۰ تماس حاصل نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا