پیشخوانعناوین اخبار

برتری فرانسه مقابل جنگجویان آلبانی/ صعود خروس ها به یک هشتم نهایی

به گزارش  پایگاه خبری سرمایه گستران از ایرنا، تیم ملی فرانسه میزبان جام ملت های اروپا در دومین دیدار خود از گروه نخست جام ملت های اروپا در ورزشگاه ولودروم بندر مارسی با قضاوت «ویلیام کولوم» از اسکاتلند به مصاف آلبانی رفت.
فرانسه که در دیدار نخست برابر رومانی به برتری رسید در بازی با آلبانی نیز با حمایت هزاران هوادار خود به دنبال گل زودهنگام بود اما جنگندگی و انگیزه بالای بازیکنان آلبانی اجازه نمی داد تا میزبان فرصتی برای رسیدن به هدفش پیدا کند.
برای این دیدار «دیدیه دشان» سرمربی فرانسه دو ستاره تیم خود که در دیدار نخست برابر رومانی انتظارات را برآورده نکردند از ترکیب اصلی خارج کرد تا به جای آنان دو بازیکن جوان یعنی «آنتون مارسیال» و «کینگزلی» از ابتدا به میدان بروند.
با این اوصاف، فرانسه تغییر سیستم داده بود تا با سه مهاجم و از کناره ها به دنبال گل باشد اما هیچ توفیقی در نیمه نخست نداشت و عملکرد نامناسب آنان باعث شد تا در ۴۵ دقیقه نخست حتی تماشاگران میزبان نیز نسبت به نمایش تیم خود با صدا درآوردن سوت های ممتد، اعتراض کنند.
در آغاز نیمه دوم، سرمربی فرانسه «پل پوگبا» را به میدان فرستاد و مارسیال را از ترکیب خارج کرد تا دوباره به روش همیشگی خود بازگردد.
در دقیقه ۵۰ ارسال «آرماندو سادیکو» هافبک آلبانی با اشتباه مدافعان فرانسه مواجه شد و به دیرک دروازه میزبان برخورد کرد.
در دقیقه ۵۳ بهترین فرصت فرانسه ایجاد شد و پاس مناسب دیمتری پایت به پل پوگبا رسید که ضربه این بازیکن تازه وارد از بالای دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۶۸، ارسال «پاریس اورا» مدافع جناح چپ فرانسه با ضربه سر «اولیویه جیرود» همراه شد و به دیرک دروازه آلبانی برخورد کرد.
در ادامه فرانسوی ها به طور کامل بازی را در زمین حریف بی نام و نشان خود دنبال می کردند و در نهایت در دقیقه ۹۰ به هدف خود رسیدند.
در دقیقه ۹۰، ارسال «عادل رامی» در میان تنها صحنه ای که مدافعان آلبانی دچار غفلت شدند به «آنتون گریژمان» رسید تا این مهاجم تازه وارد با ضربه سر، توپ را درون دروازه آلبانی جای دهد.
در دقیقه ۹۳، «دیمتری پایت» هافبک خوش تکنیک فرانسه با از پیش روی برداشتن دو مدافع آلبانی و ضربه ای تماشایی گل دوم میزبان را به ثمر رساند تا شاگردان دیدیه دشان این بازی دشوار را ۲ بر صفر پیروز شوند.
فرانسوی های که به خروس ها شهرت دارند با کسب دومین پیروزی خود با ۶ امتیاز صعودشان به مرحله یک هشتم نهایی را قطعی کردند و آلبانی نیز با قبول دومین باخت خود حذف شد.
در دیگر دیدار این گروه، سوییس و رومانی به تساوی یک بر یک رضایت دادند. هم اکنون سوییس چهار و رومانی یک امتیازی هستند.

** ترکیب تیم ملی فرانسه:
هوگو لوریس، پاتریس اورا، عادل رامی، انگولو کانته، دیمتری پایت، اولیویه جیرود(آندره جینیاک)، آنتونی مارسیال(پل پوگبا)، بلیز ماتوئیدی، باکاری سانیا، کینگزلی کومان(آنتون گریژمان) و لورنت کاشیلینی.
سرمربی: دیدیه دشان

** ترکیب تیم ملی آلبانی:
اتریت بریشا، اندی لی لا(اودیسه روشی)، ارمیر للیانی، السید هیسای، آنسی اگولی، لدیان مموسای، آرماندو سادیکو، بوریک کوکلی(تونولی ژاکا)، مرم ماوراج، آیرلین آیتی(فدریک واسلی)، امیر آبراشی.
سرمربی: جیوانی ده بیاسی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا