اجرای برنامههای راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، حسن خیریانپور_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت _ در مراسم آغاز به کار ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور مازندران در نمایشگاه اسپور ۲۰۲۴ به منظور شناساندن زنجیرههای ارزش راهبردی این استان به همراه ۳۰ استان کشور اظهار کرد: در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی برای استان مازندران تعریف شده است.
وی افزود: به جهت ظرفیتهایی که استان مازندران دارد ۱۰ زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامههای زنجیره ارزش راهبردی قرار میگیرد.
معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغوبترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر ۲۲۰ تن کیوی در این استان تولید میشود، گفت: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تأمین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامهدار کردن باغها، سردخانهها و سورتینگها مازندران ظرفیتهای مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.
خیریانپور با اشاره به اینکه وجود پایانههای صادراتی برای تأمین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار میروند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب میشود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.
وی با اشاره به امر گردشگری و صنایع دستی در مازندران از وجود ظرفیت متعدد عنوان و مطرح کرد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرندهنگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیتهای تولید انواع صنایع دستی از ظرفیتهای مهمی در این استان هستند که میتوانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.
منبع خبر : ایمنا