اخبار استان ها

کاروانی که پیام‌آور شهادت خادم‌الرضا شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، هرساله همزمان با دهه کرامت، خدام درگاه علی‌بن موسی‌الرضا (ع) همراه با پرچم آن حضرت به نقاط مختلفی از کشور می‌روند که خراسان‌شمالی نیز یکی از آنهاست.

امسال انتهای سفر کاروان نورانی حضرت، همگام با شهادت رئیس جمهوری شد که هم خادم‌الرضا (ع) بود و هم خادم مردم و شهادتش حزن و اندوه را در دل‌های ایرانیان پدیدار کرد.

شوق دیدار پرچم سبز شاه خراسان، چنان تولدی دیگر در قلب و جان کسانی می‌ماند که بر اساس شرایط مدت‌هاست سعادت زیارت حضرت را نداشته‌اند. کاروان زیر سایه خورشید، استقبالی گسترده از جان مردم خراسان‌شمالی دریافت کرد؛ مهمان‌نوازی که نشان‌دهنده ارادت و خلوص نیت این استان نسبت به امام هشتم شیعیان و خادمانش است.

این کاروان روز به روز به شهرهای استان می‌رفت و مردم را با خود همراه می‌کرد. کاروان زیر سایه خورشید در ششمین روز از حضور خود در استان، وارد جاجرم شدند؛ شهرستانی که مردمانش به تدین و عشق و ارادت به اهل‌بیت معروف هستند. شوقان اولین شهر از شهرستان جاجرم است که این کاروان به آنجا رفت؛ روحانیون، معلمین و دانش‌آموزان برای فرستندگان امام رئوف (ع) سنگ تمام گذاشتند.

معلمان، دانش‌آموزان و عابران دل به مهر رضوی دادند و اشک شوق چنان بارش بهاری از چشمان پر از ذوق و مسرت‌بخششان سرازیر بود؛ شاید دانش‌آموزان موفقیت در آینده خود را از امام مهربانشان می‌خواهند و معلمین نیز سعادتمندی شاگردان را طلب می‌کردند.

امام جمعه شوقان در بدو ورود خدام با گروهی از کودکان قرآنی که در قاب چادر سفید می‌درخشیدند به استقبال کاروان خدام رضوی آمد و سایه سبز پرچم را بر سر گذاشت؛ اینجا نقطه‌ای برای شروع برنامه‌های مذهبی شهرستان برای این مناسبت بود.

استقبال بچه‌ها کمی متفاوت‌تر بود؛ آنها حسشان را با سرود و نجوای پرمهری بیان می‌کردند که حس محبت و ارادت به امام را در دل‌های بزرگان افزون می‌کرد. روستاهای پشت‌بام، دربند و کرف از دیگر مکان‌هایی بودند که کاروان زیر سایه خورشید جرعه‌ای از حس لذت و سعادت در به یادآوردن زیارت امام رضا (ع) را به آنان چشاندند.

در ورودی روستای پشت‌بام، عده‌ای از زنان روستا مشتاقانه منتظر بودند تا بتوانند دستی بر پرچم ولی نعمت خراسانیان بکشند. اهالی روستای دربند گویی مدت‌ها از زیارت امام رئوف‌شان محروم بودند که آنچنان اشک شوق و تجلی وصال یار بر دیدگانشان نمایان می‌شد.

اهالی منطقه کرف، از فرط خوشحالی و شادمانی جشن بزرگی را ترتیب داده بودند و در مسجد جامع شهر اجرا کردند.

کاروانی که پیام‌آور شهادت خادم‌الرضا شد

پس از این مناطق، سنخواست و جاجرم به عنوان میزبانان پرچم و خدام اما خود نقش‌آفرینی کردند؛ آنها ارادتشان به اولاد پیغمبر (ص) را بارها به اثبات رسانده‌اند. در سنخواست جشن زیبایی تدارک دیده شد و همزمان با پذیرایی گرم و صمیمی مردم از خدام حرم مطهر رضوی، مادرانی که بیش از سه فرزند داشتند نیز مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

در پارک لاله‌ی جاجرم نیز جشنی زیبا با همگامی و همراهی مردم برپا شد و خضوع و شادمانی مردم در مقابل خادمان امامشان، خودنمایی می‌کرد.

خدام رضوی پیام آور شهادت خادم رضا

اما مهمان شدن کاروان در زیر سایه خورشید در اسفراین حال و هوایی دیگر داشت؛ مردم در سوگ و اندوه خادم‌الرضا و رئیس جمهور پر تلاش‌شان، مغفرت او و سعادت ایران را از امام رئوف طلب می‌کردند.

خدام آستان قدس رضوی در روز میلاد امام مهربانی‌ها، سایه امن و تسکین دهنده‌ی کرامت رضوی را به اهالی اسفراین و بام هدیه دادند و همراه مردم در سوگ فقدان رئیس جمهور پرتلاش و خدوم، به حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا متوسل شدند.

کاروانی که پیام‌آور شهادت خادم‌الرضا شد

خدام بارگاه ملکوتی امام هشتم، عیادت از بیماری خاص در اسفراین و مدیحه‌سرایی برای شهدا را از برنامه‌های خود در این شهر قرار دادند. شاید دل‌های پر از تب‌وتاب مردم در سوگ از دست دادن چندی از خدمتگزارانشان، با توسل و استعانت از امام مهربانی‌ها قدری آرام می‌گرفت.

در انتهای سفر به این شهرستان، خدام رضوی به شهر بام رفتند و از یکی از نخبگان کنکور و همچنین مادران دارای چهار فرزند تجلیل کردند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا