اخبار استان ها

۱۷۱۲ طرح به بانک‌های عامل معرفی شده است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مرکزی، جمشید امیدی صبح امروز _چهارشنبه نهم خرداد_ در کار گروه تخصصی و اشتغال استان مرکزی اظهار کرد: از این تعداد طرح به یک‌هزار و ۴۰۸ طرح به مبلغ یک‌هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال، تسهیلات از سوی بانک‌ها پرداخت شده است.

وی افزود: عملکرد بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مشاغل خانگی از محل اعتبارات سال گذشته هم یک‌هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال اعتبار در این راستا ابلاغ و به همان میزان اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۷۱۲ طرح به مبلغ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده است.

امیدی تصریح کرد: میزان تعهد ایجاد شغل در سال گذشته ۱۰ هزار و ۹۹۶ شغل در این استان بود اما ۱۹ هزار و ۶۰۷ شغل توسط دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به رشد ۱۷۸ درصدی تعداد اشتغال‌های ایجاد شده در سال گذشته در استان مرکزی افزود: همه شهرستان‌های این استان حداقل تعهدات خود را محقق کرده‌اند و برخی بیشتر از میزان تعهد اشتغال خود در سامانه ملی رصد ثبت کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: شهرستان‌های کمیجان، خمین و شازند بیشترین میزان ثبت اشتغال را در سال گذشته در استان مرکزی داشته‌اند.

امیدی میزان تعهد اشتغال امسال این استان را ۱۱ هزار و ۶۲۴ نفر برشمرد و گفت: از مجموع میزان تعهدات امسال چهار هزار و ۳۵۹ نفر سهم فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع سهم اعتبار ابلاغی تسهیلات مشاغل خانگی امسال به میزان یک‌هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: سهم نهادهای حمایتی از تسهیلات جز سه تبصره دو قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به میزان ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

امیدی با بیان اینکه امید می‌رود حداقل هشت هزار و ۶۰۰ شغل از سوی این نهادها ایجاد شود افزود: سهم تسهیلات فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مجموع تسهیلات نهادهای حمایتی پنج هزار و ۵۶ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در خصوص عملکرد تسهیلات جز سه بند ب تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ به تفکیک نهادهای متولی، ۱۱ هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ در این راستان ابلاغ شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: در این زمینه شش هزار ۸۱۹ پرونده به مبلغ ۱۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال ثبت‌نام انجام شده است.

امیدی اظهار کرد: در مجموع چهار هزار و ۱۰۷ پرونده به مبلغ پنج هزار و ۳۶۹ میلیارد ریال به میزان ۴۶ درصد اعتبار ابلاغی به نهادهای متولی پرداخت شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا