اخبار استان ها

دیپلماسی آیت‌الله رئیسی، عزت، حکمت و مصلحت بود

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از یزد، سید صولت مرتضوی شب گذشته _چهارشنبه نهم خرداد_ در مراسم بزرگداشت هفتمین روز از شهادت رئیس‌جمهور فقید کشورمان شهید آیت الله رئیسی و همراهانش در سانحه سقوط بالگرد که در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد، با تسلیت این مصیبت به مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران، اظهار کرد: به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی از حضور پرشور مردم ایران در مراسم تشیع پیکر شهدا، همچنین از مردم انقلابی یزد و سایر نقاط کشور که مراسم‌های متعددی را برگزار نمودند قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله رئیسی، افزود: مقام معظم رهبری در حضور نخست‌وزیر قطر، رئیس‌جمهور شهید را شخصیتی جامع‌الاطراف معرفی کردند، این حادثه برای کشور سنگین است اما امور کشور با قدرت و قوت بیش از پیش بدون هیچ خللی تداوم خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص شخصیت علمی و صلاحیت‌های فردی رئیس‌جمهور شهید خاطرنشان کرد: تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، آیت‌الله رئیسی را به عنوان یک جوان مؤمن و انقلابی، فعال در کسوت قضاوت می‌داند، ایشان بیشترین احکام قضائی را از امام راحل (ره) در مأموریت‌های شدید و سنگین رسیدگی به حقوق عامه، احقاق حقوق مردم و تظلم‌خواهی از حقوق تضییع شده برخی افراد دریافت کردند، چرا که ایشان یک قاضی عادل و عاقل بودند.

مرتضوی با اشاره به سفرهای طولانی مدت آیت‌الله رئیسی به بعضی کشورهای آفریقایی در سال گذشته، اضافه کرد: ایشان از لحظه به لحظه این پروازها بهره می‌برد، با کارشناسان و وزرای مختلف از قبل هماهنگ می‌کرد تا در داخل پرواز برای رفع مشکلات کشور جلسه تشکیل شود.

وی عنوان کرد: بعضی مواقع در سفرهای استانی سه تا چهار ساعت تمام مشکلات آن منطقه را شناسایی می‌کردند و در پرواز راه‌حل‌های آن‌ها را به ما اعلام می‌کردند و دستور می‌دادند که جزو مصوبات سفر قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی در همان هفته‌های اول ریاست جمهوری، به مقدار کافی واکسن وارد به کشور وارد کردند، بلافاصله دستور تشکیل دانش‌بنیان‌ها برای ساخت واکسن داده شد تا در بازه زمانی کوتاه مدت به خودکفایی ساخت واکسن کرونا رسیدیم.

مرتضوی با اشاره به مشکلات کشور در بخش صادرات نفتی، رئیس‌جمهور شهید در جلسه دولت خواست تا فردی را که قادر است ۴۰۰ هزار بشکه نفت صادر کند را برای وزارت نفت معرفی کنند تا با همت و پشتکار ایشان صادرات نفت کشور از مرز یک میلیون بشکه نفت عبور کند.

وی با اشاره اینکه بعضی دوران‌ها، دولت‌ها با چاپ پول در بانک مرکزی موجب افزایش پایه پولی و تورم در کشور شده بودند، گفت: دولت رئیسی با سیاست‌های خود مبتنی بر مدیریت پایه پولی نقدینگی را مهار کرد و نقدینگی در کشور به ۲۶ درصد رسید و انضباط پولی و مالی در کشور ایجاد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ فقر نیز ۶/۵ میلیون نفر در کشور کاهش یافت، گفت: رشد اقتصادی در یک دهه گذشته ۰.۵ و منفی ۰.۵ درصد بود، اما در کمتر از دو سال به کانال ۶ و ۷ درصد رسید.

مرتضوی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۳ تولید گندم از مرز ۱۴ میلیون تن عبور کرده است که ۱۱ میلیون تن آن توسط دولت خرید تضمینی شد.

وی با اشاره به حضور ایران در مجامع بزرگ بین‌المللی، تاکید کرد: ایران به حوزه بریکس، شانگ‌های و قراردادهای بزرگ بین المللی جهان ورود کرد و با کشورهای همسایه و بزرگی همچون روسیه وارد همکاری شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیپلماسی آیت‌الله رئیسی را دیپلماسی عزت، حکمت و مصلحت دانست و گفت: این دیپلماسی منتقدان را دوست کرد و تعداد دوستان را افزایش داد، به نحوی که در شهادت ایشان ۶۰ هیئت خارجی به نمایندگی از رؤسای جمهورشان، نخست وزیران، امیران و دیگر شخصیت‌ها در ایران حضور یافتند و به شهدای خدمت ما ادای احترام کردند، بیش از ۲۰۰ شخصیت برجسته جهان نیز در این مدت پیام تسلیت صادر کردند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا