اخبار استان ها

سهم بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریالی استان زنجان از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی

حسین محمدی در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: منابع بند «الف» تسهیلات تبصره ۱۸ سال گذشته که مربوط به حمایت از صنایع و واحدهای اقتصادی است، در سال جاری کارسازی و پرداخت می‌شود.

وی با تاکید به لزوم همکاری بیشتر شبکه بانکی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ گفت: بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به مشتریان خود سختگیری چندانی ندارند، اما برای پرداخت تسهیلات حمایتی موانع زیادی را ایجاد می‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه سهم استان زنجان از تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی ۲۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال است، اضافه کرد: ۵۰ درصد این منابع از طریق مرکز در اختیار کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و صندوق نوآوری استان قرار گرفته و ۵۰ درصد دیگر نیز برای توزیع بین دستگاه‌ها در اختیار استان گذاشته شده است.

محمدی گفت: بعضی بانک‌های استان سال گذشته در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ عملکرد خوبی نداشتند که امیدواریم در سال‌جاری این عقب‌ماندگی جبران شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: البته این تأخیر به‌دلیل ابلاغ دیرهنگام منابع این تسهیلات است و مربوط به کل کشور می‌شود.

محمدی با بیان اینکه اولویت استان در سال ۱۴۰۳ تمرکز بر اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است، ادامه داد: در این راستا متعهد شده‌ایم ۴۰ درصد سهم اشتغال‌زایی استان به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اختصاص پیدا کند.

وی با بیان اینکه در این زمینه سهم همه دستگاه‌های اجرایی استان به تفکیک مشخص شده است، بیان کرد: عملکرد این دستگاه‌ها ماهانه پایش خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا