اخبار استان ها

رفع تصرف ۵۰ هزار مترمربع اراضی ملی در کاکان شهرستان بویراحمد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کهگیلویه و بویراحمد، ابراهیم جانی‌نسب، امروز_ پنجشنبه، دهم خرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از بازدید میدانی و سرکشی از عرصه‌های منابع طبیعی در منطقه «تل‌خالی کاکان» از توابع شهرستان بویراحمد با مشاهده گودبرداری و غرس نهال در اراضی ملی در دو هفته گذشته نسبت به برداشت عرصه‌های تصرف شده و تطبیق با نقشه‌های مواد ۵۶و۵۴ و اخذ نظرات کمیسیون ماده واحده و واگذاری، تصرف غیرقانونی تأیید شد.

وی افزود: سودجویان در دو نقطه به میزان ۵۰ هزار متر مربع توسط افراد سود جو در منطقه خوش آب‌وهوای کاکان، در فاصله ۳۰ کیلومتری از شهر یاسوج در اراضی ملی اقدام به غرس نهال با هدف تصرف غیرقانونی اراضی کرده بودند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، گفت: پس از هماهنگی با معاون دادستان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال، برآورد اطلاعاتی دقیق و هماهنگی با پاسگاه انتظامی، تیم‌های این مجموعه با حضور فرماندهی و نیروهای یگان حفاظت، ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و همکاران، اقدام به رفع تصرف و قلع‌وقمع نهال‌های غرس شده به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع شد و این اراضی از ید متصرف خارج و به اراضی ملی برگردانده شد.

سیدحسین رضوی‌نژاد، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد، در ادامه گفت: تمام وظایف مربوط به حفاظت از منابع طبیعی را به صورت مستمر و با حساسیت بالا دنبال می‌کنیم و در صیانت از انفال، به‌ویژه مبارزه با زمین‌خواری با هیچ کسی تعارفی نداریم.

وی افزود: عموم مردم می‌توانند مشاهده‌های خود از هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی را با شماره‌های تماس ۱۵۰۴ و ۱۳۹ گزارش دهند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا