اخبار استان ها

۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال‌ و بختیاری تحت پوشش آبیاری نوین است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از چهارمحال و بختیاری، سید غلامرضا ذاکری امروز _پنجشنبه دهم خرداد_ اظهار کرد: از میان ۸۰۰ رشته قنات استان ۵۲ رشته قنات را بازسازی شده است، همچنین در بحث انتقال آب اجرای پروژه ۲۸ میلیون متر مکعب آب صورت گرفته است و ۳۸۰ هزار هکتار از زیرساخت‌های معدنی تجدید و نوسازی شدند.

وی افزود: در بحث پروژه‌های نوین آبیاری ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پوشش داده شده که با توجه به مساحت تحت پوشش رتبه دوم را در میان تمامی استان‌های کشور کسب کردیم.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: هشت طرح تأمین آب و هزار و ۷۱۰ هکتار از پروژه‌های آبی با کمک بخش خصوصی و بدون صرف حتی یک ریال از پول بیت‌المال شروع یا به بهره‌برداری رسیدند.

ذاکری با اشاره به طرح‌های اجرا شده توسط این نهاد، بیان کرد: پیش‌برد شبکه آبیاری درجه سه و چهار یکی از وظایف اصلی بخش آب و خاک است که چهار هزار ۶۸۴ هکتار انتقال آب با لوله و ۵۰۰ کیلومتر با کانال‌های آبیاری به بهره برداری رسیده است، همچنین شاهد اجرای ۷۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در استان هستیم.

وی با اشاره به مشکلات پیش رو پروژه‌های آبی و خاکی، اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل حال حاضر عدم تناسب میزان بودجه اختصاصی با برنامه‌های مد نظر است که گاهی شاهد این هستیم که قیمت تمام شده یک پروژه با میزان بودجه اختصاص داده شده با آن بسیار تفاوت دارد.

مدیر آب و خاک و آمار فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال‌وبختیاری، خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شد که نزدیک به ۳۷۰ میلیارد تومان در پروژه‌های آبی استان تزریق شد، همچنین به کمک مبالغ اعتباری که از طریق محرومیت زدایی به دست آوردیم به کمک این قرارگاه ۱۲۰ پروژه را در دست اجرا است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا