اخبار استان ها

مردم رئیس‌جمهوری اهل خدمت و خستگی‌ناپذیر را انتخاب کنند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعدازظهر امروز _جمعه یازدهم خرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: امام خمینی (ره) با خدا عهد و پیمان بسته بود، با دشمنان خدا به ستیزه و جنگ برخاست و کوچک‌ترین ترس و واهمه‌ای از دشمنان نداشت.

وی با بیان اینکه بصیرت و بینایی آن‌چنان به وجود امام‌خمینی (ره) روشنایی بخشیده بود که آینده‌های دور را می‌دید و به مردم خبر می‌داد، افزود: شکستن کاخ‌های ظلم و ستم شرق و غرب را پیش‌بینی کرده بود، برچیده شدن بساط ظلم صهیونیستی را شروع کرد و خوب هم به نتیجه رسید.

حمایت از محرومان وجهه همت امام خمینی بود

خطیب جمعه شهر قزوین حمایت از محرومان و مستضعفان عالم را وجهه همت امام راحل (ره) توصیف کرد و افزود: صدور اسلام، معارف قرآنی و حقایق مکتب اهل بیت صمت و طهارت (ع) به همه دنیا مدنظر امام (ره) بود. مستضعفان عالم مدنظر امام (ره) بودند و نجات مستضعفان هدف ایشان بود.

عابدینی ادامه داد: نامه‌ای که این روزها رهبر حکیم انقلاب اسلامی برای جوانان آمریکایی و دانشگاهیان و دانشجویان آنان ارسال کردند، یعنی هر کجا مبارزه هست ما هم هستیم، آن‌ها با دعوت ما قیام کردند، نامه‌های چند سال پیش رهبر ما به آن‌ها جهت داد و احساس پشتیبانی کردند، امروز هم به پا خاسته‌اند.

وی با ذکر اینکه امام (ره) بسیار به وحدت کلمه و برادری اصرار داشتند، یادآور شد: چقدر آن زمان در ایام قبل از انقلاب و اوایل انقلاب اختلافات خانمان‌سوز در بین مردم وجود داشت، چقدر امام (ره) دل‌های آحاد جامعه را به هم نزدیک کرد و ریشه‌های وحدت را مستحکم فرمود.

راه جدی مبارزه امام راحل با رژیم اشغالگر قدس

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه امام راحل مبارزه با رژیم اشغالگر قدس را به‌عنوان یکی از راه‌های جدی پیش‌روی خود می‌دید، گفت: امام خمینی (ره) بر این معنا اصرار داشت که کشور را باید بسازیم و نشان دادن حقیقت دین به جهانیان مدنظرشان بود، این مواردی که عرض شد برخی از ویژگی‌های امام (ره) بود که در این فرصت کوتاه با یکدیگر مرور کردیم.

عابدینی اضافه کرد: خدای متعال پس از رحلت امام (ره) دل‌ها را آماده کرد و خدا به دل اعضای خبرگان رهبری انداخت که سراغ رهبر حکیم انقلاب رفتند و ایشان را انتخاب کردند، جالب این است که در آن مجلس و محفل یک مخالف جدی برای این امر وجود داشت، آن هم خود رهبر فرزانه انقلاب بودند و می‌گفتند بگردید کس دیگری را برای این مسئولیت خطیر پیدا کنید.

وی ادامه داد: اما اصرار خبرگان رهبری باعث شد ایشان در همان جایگاهی قرار بگیرند که خدا به نفع همه ملت‌ها اعم از ملت ایران، کشورهای اسلامی، مستضعفان جهان و به ضرر صهیونیست‌ها و مستکبران می‌خواست و این مسئله برای ملت ما، مردم دنیا و کشورهای اسلامی سرنوشت‌ساز بوده و باید خدا را برای این معنا سپاسگزار باشیم.

جهان از آلودگی مستکبران پاک می‌شود

امام جمعه شهر قزوین با ذکر اینکه بساط ظلم و جور برچیده خواهد شد و زمینه‌های ظهور منجی عالم بشریت مهیا می‌شود، گفت: وجود منحوس صهیونیست‌ها و اربابان آن‌ها اعم از آمریکایی‌ها، مستکبران، مکاران انگلیسی و منافقان به سر خواهد آمد و جهان از این آلودگی‌ها پاک خواهد شد، اگر قبلاً این را مثل یک آرزوی دست نیافتنی می‌دیدیم، امروزه طلیعه فجر ارزش‌های الهی را هر روز بیشتر از گذشته تماشا می‌کنیم.

عابدینی افزود: سالگرد قیام ۱۵ خرداد و ایام ارتحال امام عظیم‌الشأن را در پیش داریم، همین روزها از استان‌های غربی کشور دسته‌های عزاداری به سمت حرم امام راحل حرکت کرده‌اند که کم‌کم به استان ما می‌رسند، دیشب هم گروهی از گیلان به استان ما رسیدند، این نشان می‌دهد که مردم وفادار به ارزش‌های الهی و دینی خود هستند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند ۱۵ خرداد در عین حالی که مصیبتی بود اما مبارک بود برای ملت که منتهی شد به امر بزرگی و آن استقلال و آزادی ملت بود و امروز مقاومت اسلامی یکی از ثمرات آن است.

انسانی مؤمن و خستگی‌ناپذیر را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کنیم

خطیب نماز جمعه قزوین در مهم‌ترین بخش از سخنانش به انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم اشاره کرد و گفت: در باب ریاست جمهوری که کاندیداها در حال ثبت نام هستند، باید از حالا چشم و دلمان را با بصیرت و بینایی بسیج کنیم تا یک انسان مؤمن، قرآنی، اهل بیتی، اهل خدمت و کار، اهل کوشش، کار و خستگی‌ناپذیر را برای ریاست‌جمهوری انتخاب کنیم.

عابدینی اضافه کرد: قرار بر این است که دولت‌های قبل نهال بکارند و دولت جدید آن‌ها را پرورش دهد. دولت دوازدهم یکی از شجره‌های خبیثه که کاشته بود، میلیاردها تومان بدهکاری بود و این کارها بخشی از گرانی‌ها را رقم می‌زد.

وی ادامه داد: دولت آیت‌الله رئیسی نهال‌های بسیاری کاشت و اگر این نهال‌ها به ثمر بنشیند در زندگی مردم بسیار اثر می‌گذارد؛ حال آن آدم‌هایی که این همه خسارت به بار آورده‌اند با حیله و نیرنگ ناکارآمدی نظام را تبلیغ می‌کنند؛ چرا که می‌خواهند خودشان را نشان دهند و خداوند مکرشان را آشکار می‌کند و باز هم مثل همیشه رسوا خواهند شد.

فشار اقتصادی امان صهیونیست‌ها را بریده است

امام جمعه قزوین در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه امروز شاهدیم شکست و رسوایی در جنگ برای رژیم صهیونیستی پیش آمد، گفت: آن‌ها مانور پیروزی دادند و خواستند نشان دهند غزه را شکست دادیم، اما همین اخیراً رزمندگان از صهیونیست‌ها کشته، اسیر و مجروح گرفتند و یک ضربه شکننده بعد از طوفان الاقصی به پیکر ورشکسته صهیونیست‌ها وارد کردند.

عابدینی افزود: در عرصه‌های سیاسی صهیونیست‌ها شکست خورده‌اند، به شدت اختلافات هر روز شعله‌ورتر می‌شود، نفرت روز افزون جهانی در بین ملت‌های دنیا علیه آنها ایجاد شده، فشار اقتصادی امان صهیونیست‌ها را بریده است، انزوای سیاسی و بین‌المللی پیدا کرده‌اند و کشورهای بسیاری فلسطین را به رسمیت می‌شناسند.

وی با یادآوری اینکه حمایت جهانی از حکم بازداشت نتانیاهو توسط دیوان کیفری بین‌المللی در صدد اجراست، ادامه داد: امیدواریم خداوند به رزمندگان مقاومت هر روز قوت و قدرت بیشتر عنایت کند و به زودی زود شاهد پیروزی، سربلندی، عزت و اقتدار مسلمانان و عزیزانمان در فلسطین باشیم.

خطیب جمعه قزوین یادآور شد: از دیشب سهم آب کشاورزی استان قزوین به ۱۵ متر مکعب در ثانیه افزایش پیدا کرده و این هم خبر خوبی برای کشاورزان و باغداران است و شکرگزار خدای متعال هستیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا