اخبار استان ها

۴ سامانه و دوربین نظارتی جدید در جاده‌های زنجان نصب می‌شود

۴ سامانه و دوربین نظارتی جدید در جاده‌های زنجان نصب می‌شود 1

اصغر اسماعیلی در گفتگویی در زنجان اظهار کرد: بخش راه یکی از مؤلفه‌های مهم اصلی توسعه هر کشوری است و وجود راه برای هر منطقه به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار یک سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل بالقوه‌ای در بخش راه در استان داریم، بیان کرد: نیاز است اعداد بزرگی را برای توسعه راه‌های استان هزینه کنیم تا از این پتانسیل برای توسعه حمل بار و مسافر در استان استفاده کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای نسبت به ایمن‌سازی راه‌ها اقدام شده است، گفت: هم‌اکنون ۳۳ دستگاه ثبت تخلفات در جاده‌های استان فعال است که چهار سامانه دیگر تا پایان فصل بهار در سطح جاده‌های استان نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که خواب‌آلودگی و سرعت غیرمجاز مهم‌ترین عوامل تصادف هستند و فرهنگ رانندگی رعایت نمی‌شود، افزود: طبق آمارهای موجود سالانه ۱۹ هزار نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

اسماعیلی با اشاره به بیشترین ترددها در آزادراه زنجان گفت: ۳۳ درصد تردد سالانه استان در آزادراه زنجان به قزوین و ۲۴ درصد در آزادراه زنجان به تبریز ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: بیشترین پلاک‌های مشاهده شده در استان در اردیبهشت سال‌جاری مربوط به پلاک‌های غیربومی و پلاک استان‌های تهران و آذربایجان شرقی بیشترین سهم تردد غیر بومی را در استان داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین بیشترین درصد تخلفات سرعت نیز در مسیر زنجان به سرچم اردبیل و آزادراه زنجان به تبریز ثبت شده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا