اخبار استان ها

کاهش ۵ درصدی نرخ سرویس مدارس شهرکرد؛ نوش‌ دارویی بعد از مرگ سهراب

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از چهارمحال و بختیاری، در کنار تمام مشکلات پیش‌روی خانواده‌ها برای فرزندانشان از انتخاب مدرسه، نحوه ثبت‌نامشان و مسائلی از این قبیل، هزینه سرویس مدرسه یکی دیگر از مشکلات خانواده‌هاست که هر ساله باید با آن دست‌وپنجه نرم کنند.

در شهریور سال گذشته بود که در کارگروه ماده ۱۸ آموزش پرورش اعلام شد بر اساس نرخ‌نامه جدید، کرایه‌های سرویس مدارس تعیین و نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

این میزان سقف تعیین شده شاید برای خانواده‌ها سنگین بوده باشد اما برای رانندگان سرویس مدارس و شرکت‌های فعال در این حوزه بسیار ناچیز بوده است، چراکه رانندگان سرویس مدارس هم با دلایل خود اعلام می‌کنند این میزان هزینه برای ما مقرون به صرفه نیست و همین امر موجب شد تا با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲ دانش‌آموزان با مشکل ایاب و ذهاب مواجه شوند، اما شورای دوره ششم شهرکرد طی اقدامی پس از پایان سال تحصیلی ۱۴۰۲ با مصوبه‌ای پنج درصد از آن ۴۵ درصد مصوبه شورای آموزش و پرورش هم کاهش داد و به ۴۰ درصد رساند، اقدامی که باید دید آیا خانواده دانش‌آموزان و حتی رانندگان سرویس مدارس از این اقدام راضی هستند یا خیر؟

کاهش ۵ درصدی سرویس مدارس تفاوتی به حال خانواده نمی‌کند

فاطمه بنی‌اسدی مادر دو دانش‌آموز دوره ابتدایی در گفتگویی می‌گوید: تصویب کاهش پنج درصدی هزینه سرویس مدارس برای سال آینده که همه چیز افزایش خواهد داشت، فکر نمی‌کنم به حال خانواده‌ها تفاوتی داشته باشد. لازم بود این مصوبه در سال گذشته انجام می‌شد.

عبدالله امیدوار پدر یکی دیگر از دانش‌آموزان نیز اظهار می‌کند: تصمیم شورای شهر به موقع نبود و همین امر شاید منجر به نارضایتی بیشتر خانواده‌ها شود، چراکه پنج درصد چندان مبلغ بالایی نیست که خانواده‌ها از این تصمیم خرسند شوند.

کاهش ۵ درصدی نرخ سرویس مدارس شهرکرد؛ نوش‌ دارویی بعد از مرگ سهراب

نمایندگان شورای شهر، مشکلات رانندگان را هم در نظر بگیرند

صابر رئیسی یکی از رانندگان سرویس مدارس در گفتگویی می‌گوید: شورای شهر به فکر رانندگان نیست که هزینه تعمیر ماشین، استهلاک ماشین، هزینه بنزین وهزینه‌های این قبیلی را حساب نمی‌کنند، چرا شورای شهر فکر می‌کند راننده هزینه زندگی و زن و بچه ندارد و فقط به فکر تعدادی از مردم است.

احمد یاوری یکی دیگر از رانندگان سرویس مدارس نیز به سرمایه گستران می‌گوید: با همین افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس مدارس ما باز هم دچار خسارت و ضرر می‌شویم، چرا بایدپنج درصد هم از این نرخ کم کنند؟

وی ادامه می‌دهد: نماینده شورای شهر که فقط نماینده یک تعدادی از مردم نیست، بلکه نماینده ما هم هست و باید در شورا از حقوق رانندگان هم دفاع کنند.

کاهش ۵ درصدی نرخ سرویس مدارس شهرکرد؛ نوش‌ دارویی بعد از مرگ سهراب

۲۲ شرکت فعال پروانه بهره‌برداری اخذ کردند

مهرداد میرزائیان، رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد با اشاره به اینکه ۲۲ شرکت فعال پروانه بهره‌برداری اخذ کرده‌اند، اظهار می‌کند: برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ در کارگروه ماده ۱۸ آموزش پرورش نرخ‌نامه جدید کرایه‌های سرویس مدارس تعیین که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است.

وی می‌افزاید: نرخ کرایه سواری در محدوده ناحیه یک شهرکرد از کوی شهرداری تا خیابان ۱۲ محرم و در ناحیه دو از خیابان ۱۲ محرم تا میدان حضرت قمربنی‌هاشم (ع) ۴۵۰ هزار تومان و نرخ کرایه مینی‌بوس ۳۰۰ هزار تومان و در محدوده میرآباد شرقی و غربی نرخ سواری ۴۰۰ هزار تومان و مینی‌بوس ۳۰۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد بیان می‌کند: در محدوده منظریه و چالشتر نرخ سواری ۴۰۰ هزار تومان و مینی‌بوس ۳۰۰ هزار تومان است.

میرزائیان ادامه می‌دهد: از منطقه یک شهرکرد به منطقه ۲ و بلعکس نرخ سرویس سواری ۵۰۰ هزار تومان و مینی‌بوس ۳۳۰ هزار تومان، همچنین از منطقه یک به میرآباد غربی و بلعکس نرخ سواری ۵۰۰ هزار تومان و نرخ مینی‌بوس ۳۶۰ هزار تومان مصوب شده است.

وی با بیان این‌که از منطقه یک به میرآباد شرقی و بلعکس ۵۲۵ سواری و ۳۸۰ مینی‌بوس است، تصریح می‌کند: از منطقه یک به منظریه و بلعکس ۵۵۰ برای سواری و ۴۰۰ برای مینی‌بوس مصوب شده است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد، اضافه می‌کند: همچنین از منطقه ۲ به میرآباد شرقی و بلعکس سواری ۵۰۰ و مینی‌بوس ۳۶۰ هزار تومان، از منطقه ۲ به میرآباد غربی و بلعکس برای سواری ۵۲۵ و برای مینی‌بوس ۳۸۰ هزار تومان، از منطقه ۲ به منظریه و بلعکس سواری ۵۵۰ و برای مینی‌بوس ۳۶۰ هزار تومان به تصویب رسیده است.

میرزائیان خاطرنشان می‌کند: نرخ سرویس سواری مدارس تیزهوشان به منظریه و بلعکس ۴۲۵، به میرآباد شرقی و بلعکس ۵۰۰ هزار تومان، به میرآباد غربی ۵۳۰ هزار تومان، به منطقه ۲ و بلعکس ۵۵۰ هزار تومان، به منطقه یک و بلعکس ۵۸۰ و به چالشتر و بلعکس ۶۰۰ هزار تومان مصوب شده است.

وی با اشاره به نرخ مینی‌بوس از مدرسه تیزهوشان می‌گوید: به منظریه و بلعکس ۳۲۵ هزار تومان، به میرآباد شرقی و بلعکس ۳۵۰ هزار تومان، به میرآباد غربی و بلعکس ۳۷۰ هزار تومان، به منطقه ۲ و بلعکس ۳۸۰ هزار تومان، به منطقه یک و بلعکس ۴۰۰ هزار تومان و برای چالشتر ۴۳۰ هزار تومان است.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌و قل بار و مسافر شهرداری شهرکرد اضافه می‌کند: تمام شرکت‌های سرویس مدارس موظف هستند نرخ‌نامه را در اختیار اولیا قرار دهند و در صورت مشاهده تخلف یا شکایت از سوی شهروندان در نرخ‌های دریافت شده کمیته تخلفات و کمیته انضباطی که متشکل از نمایندگانی از وزارت کشور، شورای شهر، شهرداری و نمایندگان تاکسی‌ها هستند و کمیته تشکیل و با حضور شاکی رأی ابلاغ می‌شود اما بر اساس اعلام مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور والدین جهت دریافت خدمات سرویس مدرسه باید در سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی (سپند) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از یکم خرداد سال جاری درخواست خود را ثبت کنند.

کاهش ۵ درصدی نرخ سرویس مدارس شهرکرد؛ نوش‌ دارویی بعد از مرگ سهراب

به گزارش سرمایه گستران، با ثبت‌نام در سامانه سپند، اطلاعات مربوط به رانندگان، خودروها و مسیرهای سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد، همچنین به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت برخط بر نحوه سرویس‌دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است، با این اقدام بخشی از مشکلات سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد و همچنین مشکل دانش آموزان در نحوه ثبت‌نام و انتخاب سرویس نیز کاسته می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا