اخبار استان ها

متقاضیان نهضت ملی مسکن معطل نمی‌مانند/ ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از اصفهان، غلامرضا اسماعیلی عصر امروز _چهارشنبه شانزدهم خرداد_ در بازدید از پروژه‌های مسکن طرح ملی مسکن تیران و کرون اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار و روستاهای استان اصفهان توسط بنیاد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

وی افزود: بخشی از این منازل مسکونی در قالب پروژه‌های بنیاد ساخت توسط پیمانکاران بنیاد مسکن در حال احداث است و بخشی نیز توسط خود متقاضیان با دریافت زمین ساخته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۸۰۰۰ واحد مسکونی به‌صورت بنیاد ساخت در حال انجام است، ادامه داد: در اجرای این پروژه‌ها با این مدل، بنیاد مسکن تمام فرآیندهای اخذ مجوز و ساخت را انجام می‌دهد.

اسماعیلی اضافه کرد: در روش ساخت توسط متقاضیان تمام مراحل پس از اخذ زمین توسط صاحبان ملک انجام می‌شود و تنها زمین توسط بنیاد مسکن به آن‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه متقاضیان در هر دو مدل ساخت ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند، خاطرنشان‌کرد: بنیاد مسکن بر اجرای پروژه‌ها نظارت دارد و پیمانکاران نیز باید ضمن تسریع در اجرای پروژه، به کیفیت ساختمان سازی هم توجه کنند.

علی محمدی‌کیا فرماندار تیران و کرون نیز در این بازدیدها به اهمیت احداث منازل اشاره و اظهار کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای دولت اهمیت داشته و تمام ظرفیت‌ها در این شهرستان برای تکمیل و تحویل منازل به کار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کمبود زمین در شهرها با الحاق زمین رفع شد، خاطرنشان کرد: ۹۰ هکتار زمین به سه شهر تیران، رضوانشهر و عسگران برای احداث مسکن الحاق شد.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه زندگی در مناطق روستایی این منطقه رونق گرفته است، افزود: وجود امکانات زیرساختی مناسب در روستاها به مهاجرت به سمت مناطق روستایی کمک کرده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا