اخبار استان ها

برگزاری نشست هیئت‌های مذاکره کرمانشاه و گرمیان عراق

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، نشست کارشناسی هیئت‌های مذاکره کرمانشاه و گرمیان عراق در ساعات پایانی شب گذشته _چهارشنبه شانزدهم خرداد_ با حضور محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و شیخ جلال نوری رئیس اداره مستقل گرمیان عراق آغاز شد و تا بامداد روز پنجشنبه به طول انجامید.

موضوعات مختلفی از جمله در حوزه راهداری و پایانه مرزی پرویزخان، مرزهای مشترک کرمانشاه و گرمیان، همکاری برای مهار قاچاق سوخت، دعوت از سرمایه‌گذاران عراقی برای حضور در منطقه آزاد قصر شیرین، پیگیری تأسیس منطقه آزاد مشترک، معرفی جذابیت‌ها و ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و ارائه پیشنهادهایی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری مطرح و پیگیری شد.

در این نشست که معاون اقتصادی استانداری، دستیار استاندار در امور عراق، سرکنسول ایران در اربیل، مدیران کل امنیتی و انتظامی استانداری، گمرکات، جهاد کشاورزی، راهداری و میراث فرهنگی و استاندار نیز حضور داشتند.

توافقاتی برای پیگیری موضوعات در قالب سه کمیته کشاورزی، صنعت و گردشگری صورت گرفت و قرار است به زودی و با حضور مدیران و کارشناسان مربوطه دو طرف تشکیل شود و دغدغه‌های طرفین را پیگیری کند.

اداره مستقل گرمیان وابسته به اقلیم کردستان عراق و در همسایگی شهرستان قصر شیرین واقع شده و مهم‌ترین موضوع مشترک دو طرف مرز پرویزخان است که توسعه و رونق آن با نظر مساعد و حمایت طرفین در حال انجام می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا