اخبار استان ها

آب‌رسانی به بیش از ۴۰۰ روستای کردستان در حال اجرا است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا، محمد فرهاد اظهار کرد: تعداد روستاهای استان بیش از ۱۶۵۰ روستا است که از این تعداد ۱۰۵۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آبفا قرار دارند و مابقی روستاها تحت پوشش نیستند.

وی با بیان اینکه بخشی از این ۶۰۰ روستا دارای تأسیسات تأمین آب و شبکه‌های آب‌رسانی هستند، افزود: بخش دیگری از این ۶۰۰ روستا در برنامه شرکت آبفا برای آب‌رسانی هستند که با توجه به اعتبارات ابلاغی و در اختیار، تأمین آب آنها به تدریج در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تأمین آب ۴۰۱ روستا با اعتبار ۲۵۷ میلیارد تومان در برنامه قرار داشته که در حال حاضر این پروژه در روستاهای شهرستان‌های مختلف استان در حال اجرا و تکمیل است.

فرهاد در ادامه در خصوص طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان نیز گفت: این طرح نیز برای تأمین آب ۱۶۹ روستا با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان طی ۳۰ ماه در حال اجرا است که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت روستایی تحت پوشش آب شرب بهداشتی و پایدار تا پیش از اجرای طرح جهاد آبرسانی ۷۶ درصد بود، افزود: با اجرای این پروژه، جمعیت روستایی بهره‌مند از آب شرب به ۸۷ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کردستان خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان نیز از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره‌مند هستند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا