اخبار استان ها

شناسایی لکه‌های سرمایه‌گذاری، یک ضرورت جدی برای افزایش سرمایه در حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان‌غربی، حاکم ممکان امروز _پنج‌شنبه، هفدهم خرداد_ در دیدار با رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شناسایی درست لکه‌های سرمایه‌گذاری ضمن کاهش روند سرمایه‌گذاری، از بروز رانت و فساد نیز جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: انتظار می‌رود سازمان جهادکشاورزی با شناسایی لکه‌های سرمایه‌گذاری فرایند سرمایه‌گذاری را کاهش داده و موجب جذب سرمایه‌گذار شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های این مجموعه، یکی از راهکارهای افزایش تولید و افزایش سرانه درآمدی استان را جذب سرمایه‌گذاری دانست و افزود: یکی از گلایه‌های به‌حق سرمایه‌گذاران فرایند طولانی و پیچیده اداری است که جهاد کشاورزی می‌بایست با شناسایی لکه‌های سرمایه‌گذاری، عرصه‌های مستعد را برای سرمایه‌گذاران معرفی کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بروزسازی و متعادل‌سازی پروانه‌های چرای دام براساس پتانسیل سالیانه مرتع امروز از مطالبات جدی دامداران است.

ممکان ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی می‌تواند با بروزسازی پروانه‌های چرای دام بر اساس وضعیت سالیانه مرتع، تعداد پروانه‌ها و مدت زمان چرای دام را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه ماده ۳ قانون حفظ و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع یک ظرفیت قانونی مناسب برای افزایش رضایتمندی عمومی و کاهش پرونده‌های دادگاهی است، تصریح کرد: با بهره‌گیری از این ظرفیت قانونی که متصرفان اراضی دولتی را شامل می‌شود می‌توان با طرح مطالعاتی، زمین مورد بحث را به یکی از نزدیکان متصرف اجاره داد و از حجم پرونده‌های دادگاهی کاست.

ممکان عنوان کرد: با اجرای این ظرفیت قانونی که کمتر در استان مورد توجه قرار گرفته، از قلع و قمع زمین و نارضایتی‌های عمومی جلوگیری می‌شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا