اخبار استان ها

امسال ۶۵۰۰ هکتار از سطح زیستگاه میانکاله مازندران آبگیری شد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از مازندران، عطاالله کاویان عصر امروز_جمعه هجدهم خرداد_ در جمع مردم ساری ضمن گرامی‌داشت هفته ملی محیط‌زیست با اشاره به فعالیت محیط‌زیست با طی دو سال اخیر اظهار کرد: با توجه به وجود مشکلات زیادی در این حوزه برای رفع آن جلسات متعددی در استان انجام شد و امروز نیز با برگزاری میز خدمت و برپایی موکب در نماز جمعه مرکز استان به مشکلات محیط‌زیست استان مورد رسیدگی قرار بگیزد.

وی با بیان اینکه در مورد میانکاله و تغییر کاربری‌های آن با توجه به دو سفر دولت سیزدهم به مازندران، رفع چالش‌ها و مشکلات اساسی آن تاکید شد، افزود: در این دو سال اقدامات مناسبی در امر حفاظت محیط‌زیست انجام شده است که مهم‌ترین دستاوردهای دولت سیزدهم در زمینه میانکاله بوده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست مازندران با تاکید بر اینکه میانکاله با آتش‌سوزی‌های مداوم و سریالی در منطقه مواجه بود، اظهار کرد: این زیستگاه بزرگ و بین‌المللی با ثبت کنفدراسیون جهانی از مزایای پایگاه مجهز و پیشرفته اطفای حریق استاندارد و اختصاصی برخوردار نبوده که در مصوبه اعتبارات سفر اول رئیس‌جمهور شهید به مازندران احداث پایگاه اطفای حریق استاندارد با لوازم و تجهیزات مناسب، چهار دستگاه تراکتور و یک دستگاه لودر به همراه هلی‌شات های مدرن به منظور پایش های هوایی و مخزن آب بزرگ دستور کار قرار گرفت.

کاویان ادامه داد: با احداث این پایگاه به طول ۶۰ کیلومتر از نوار ساحلی میانکاله و پاسگاه‌های محیط بانی توزیع انجام شد که طی اجرای مدیریتی در آن مناطق طبق آمار با کاهش ۸۵ درصدی حریق، سطح و مقدار حریق مواجه شدیم.

وی با اعلام اینکه حدود ۹۳ درصد از مجموع اعتبارات سفر اول دولت سیزدهم به مازندران در حوزه محیط‌زیست جذب شده است، یادآور شد: استانی که در حوزه کلینیک‌های تخصصی با توجه به اختلافاتی بر حیات وحش و انسان، مرکز تخصص تیمار و درمان محروم بوده اکنون دارای دو مرکز پناهگاه حیات وحش سیمسکنده ساری و چالوس است.

این مسئول ادامه داد: در اجرای پروژه‌های مطالعاتی تالاب‌های بین‌المللی طی دو سال اخیر دو طرح انجام شد و راه‌اندازی ایستگاه پایش کیفی آب در میانکاله به منظور داده‌های مناسب صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در خصوص صید پرندگان در فریدونکنار و مطرح شدن آن به شکل جهانی با توجه به برچیدن سخت این مکان صید فروش با تلاش و کوشش و تصمیم‌گیری شورای تأمین استان، شهرستان و اعضای شورا این مکان جمع‌آوری شده است، افزود: اقدامات دو ساله دیگر در محیط‌زیست مازندران افزایش ۱۱۰ درصدی در حوزه ممیزی اراضی منطقه، لایروبی ۷۶ کیلومتر از انهار ورودی میانکاله، انجام آبگیری ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از سطح میانکاله، راه‌اندازی سه ایستگاه پایش هوا در شهرستان‌های چالوس، آمل و نکا به منظور شناسایی آلودگی و ریزگرد بوده است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا