اخبار استان ها

در دولت سیزدهم ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در فارس احداث شده است

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان، ناصر رضایی اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ در بخش احداث بزرگراه و راه اصلی تا پایان سال گذشته ۱۰۲ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۸ کیلومتر راه اصلی در استان فارس احداث شده است.

وی در خصوص اهم پروژه‌های اجرا شده، افزود: بخشی از بزرگراه شیراز- فسا- داراب- کهگم، بخشی از بزرگراه فسا- استهبان – نیریز- قطرویه و قسمتی از بزرگراه مرودشت- درودزن همچنین قسمتی از بزرگراه محور قدیم فسا-داراب از جمله پروژه‌های بزرگراهی مورد بهره برداری قرار گرفته در دولت سیزدهم است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان فارس تصریح کرد: تعدادی پروژه مهم و حیاتی که نقش بسزایی در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای نیز ایفا می‌کنند در دولت سیزدهم آغاز شده که احداث بزرگراه تنگ خیاره- لپویی، محور کوهنجان- اکبرآباد، محور سپیدان به محور اقلید – یاسوج و قسمتی از محور قیر به خنج و همچنین قسمتی از محور فراشبند- کازرون از جمله این پروژه‌ها هستند.

رضایی ادامه داد: در دور دوم سفر رئیس جمهور شهید که در مهرماه سال گذشته انجام شد علاوه بر آزادراه شیراز- اصفهان شاهد افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس بودیم.

وی اضافه کرد: میانگین سالانه ساخت بزرگراه و راه اصلی در فارس تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم ۱۰۴ کیلومتر بوده که در دولت سیزدهم این عدد به ۲۰۸ کیلومتر رسیده است.

سرپرست راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: پروژه‌های راهسازی در استان فارس با وجود کمبود منابع مالی در حال اجرا است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا