اخبار استان ها

۹ کشتارگاه دام در گلستان در عیدقربان ذبح رایگان می‌کنند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از گلستان علی کاووسی عصرامروز- سه شنبه بیست و دوم خرداد- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹ کشتارگاه دام در استان خدمات رایگان ذبح دام زنده ویژه عید قربان را ارائه می‌دهند و خیرین می‌توانند برای ذبح دام از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ روز عید قربان از این ظرفیت استفاده کنند.

وی از فعالیت ۷۷ گروه نظارتی در این روز خبرداد و گفت: ۶۱ گروه سیار دامپزشکی آماده ارائه خدمات تهیه و ذبح قربانی دام زنده ویژه عید قربان و نظارت بر مراکز عرضه دام زنده و کشتارگاه‌ها هستند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه امسال برای عرضه دام زنده قربانی در گرگان چهار مرکز تعیین شده، افزود: ۱۶ ناظر شرعی آماده راهنمایی خیرین برای ذبح دام قربانی هستند که ۲ نفر در گرگان، ۲ نفر در گنبدکاووس و یک نفر در بقیه شهرستان‌ها بکارگیری می‌شوند.

وی به مردم توصیه کرد دام زنده قربانی را از مراکز مورد تأیید دامپزشکی خریداری و در کشتارگاه‌ها ذبح کنند.

کاووسی ادامه داد: در صورت ذبح دام قربانی در خارج از کشتارگاه، ضمن استفاده از کارشناسان دامپزشکی برای معاینه سلامت دام قبل از کشتار، از دستکش برای ذبح استفاده شود و آلایش دام (کله و پاچه، دل، جگر، قلوه، زبان، معده) نیز پس از یک تا چهار ساعت و لاشه آن بعد از ۲۴ ساعت نگهداری در یخچال، مصرف شود.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا