اخبار استان ها

ساماندهی مجموعه فرهنگی مقبره‌الشعرا تبریز با اعتبار ۲۹ میلیارد

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از آذربایجان شرقی، موسی زارعی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وسوم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اهمیت بخشیدن به تاریخ و فرهنگ شهر تبریز و اهداف منطقه مبنی‌بر حفظ و احیا مکان‌های تاریخی و نگهداری شایسته به‌عنوان میراث ارزشمند، عملیات ساماندهی مجموعه گردشگری مقبره‌الشعرا نماد شهر اولین‌ها، توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه ۱۰ با سرعت و دقت پیش می‌رود.

وی با اشاره به سنگ‌فرش معابر پیرامون مجموعه گردشگری و تاریخی مقبره‌الشعرا افزود: سنگ فرش صحن جنوبی مقبره‌الشعرا به‌همراه پیاده‌روهای ضلع شمالی، شرقی و جنوبی به پایان رسیده و تکمیل پیاده‌روهای ضلع غربی و معابر پیرامون مجموعه فرهنگی و گردشگری مقبره‌الشعرا با اعتبار هفت میلیارد تومان در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۱۰ تبریز با اشاره به اینکه مجموعه فرهنگی و تاریخی که یکی از نمادهای اصلی گردشگری تبریز است و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی در ایام مختلف سال از این مجموعه بازدید می‌کنند، تصریح کرد: در کنار ساماندهی محوطه و بهسازی این مجموعه تاریخی و توسعه معابر پیرامونی با هدف حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و معرفی سوغاتی‌های تبریز، عملیات اجرایی سوغات سرای مقبره‌الشعرا با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در حال انجام است.

زارعی با بیان اینکه آب‌نماها نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی دارد و روح سرزندگی و شادابی را در جامعه و محیط اجتماعی ایجاد می‌کند، گفت: احداث فاز دوم آب‌نمای صحن جنوبی و اقدامات تکمیلی نمای ورودی این مجموعه آغاز شده و شش میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ساماندهی مجموعه مقبره‌الشعرا در حال حاضر با سرعت، دقت و نظارت کامل در حال اجرا است و شاهد پیشرفت قابل توجهی در روند اجرای آن هستیم.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا