اخبار استان ها

پیش‌بینی جمع‌آوری ۳۳۰ میلیارد زکات در خراسان شمالی

پیش‌بینی جمع‌آوری ۳۳۰ میلیارد زکات در خراسان شمالی 1

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، مجید الهی‌راد امروز _پنجشنبه بیست‌وچهارم خرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸۰ مُبلغ زکات در خراسان شمالی فعال هستند که در راستای ترویج فرهنگ پرداخت این فریضه در سطح روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به آغاز برداشت غلات از سطح کشتزارهای این استان، اکنون فعالان حوزه زکات برنامه‌های ترویجی خود را آغاز کرده‌اند و تلاش دارند با برگزاری همایش‌ها مردم را از برکات این فریضه آگاه کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی تصریح کرد: میزان زکات پرداخت شده در سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۵۲ میلیارد ریال بود که ۹۴ درصد آن در امور محرومین و نیازمندان هزینه شد.

الهی‌راد اضافه کرد: بیشترین پرداخت زکات در استان به ترتیب به شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود مردم مؤمن و نیکوکار این استان ۳۳۰ میلیارد ریال در سال زراعی جاری زکات پرداخت کنند، تصریح کرد: زکات جمع‌آوری شده بر اساس اولویت‌بندی و نیازهای هر منطقه صرف تأمین معیشت، تهیه جهیزیه، احداث مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: پرداخت زکات فرصت مناسبی برای رفع نیاز محرومان در بخش‌های جهیزیه، تأمین کمک هزینه بیماران، مسکن و امور آموزشی و فرهنگی است.

الهی‌راد افزود: زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا از جمله گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا