اخبار استان ها

مردم باید بدانند از رئیس جمهور چه مطالبه‌ای داشته باشند

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز_ جمعه یکم تیر_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران جمعه آینده برگزار می‌شود و رأی دادن ایرانی‌ها به معنای بالا بردن دوباره پرچم عدالت است.

وی افزود: حضور قوی و حداکثری مردم بدین معناست که معتقد هستیم با همه ظلم استکبار ولی خدا فطرت بشر را با عشق به عدالت آفریده است و آنکه عادل وصی امیرالمومنین است یعنی امام زمان (عج) برای اجرای عدالت می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: روزی که انقلاب شد قانون به این معنا نداشتیم و تازه قانون اساسی تدوین شد. اما امروز قانون برنامه هفتم ۵ سال آینده کشور مصوب شده است و این قانون نظام جمهوری اسلامی سامان پیدا می‌کند و به نقطه‌ای می‌رسد که اگر کسی رئیس جمهور شد هم خودش بداند باید چه کار کند و هم مردم باید بدانند از او چه مطالبه‌ای داشته باشند.

آیت الله دژکام اضافه کرد: اگر کسی به قانون احترام نمی‌گذارد و برنامه هفتم را بی خیال شده است مثل بقیه است که شما مردم از آنها گلایه دارید.

وی با بیان اینکه گلایه مردم از این است که قانون و برنامه نوشته شده اما محقق نمی‌شود، ادامه داد: باید کسی باشد که پای کار بایستد و به امور آگاه باشد و توان اجرایی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز خاطر نشان کرد: بنده در مناظره‌ها دنبال این هستم که چه کسی فن کار را بلد است برای اینکه بتواند این برنامه‌ها را اجرا کند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: در مورد اقتصاد، نظام بانکی، اصلاح ساختار بودجه، صندوق بازنشستگی، توزیع عادلانه درآمد، ارتقای تولید محصولات کشاورزی، رشد تولید، توسعه مسکن، اقتصاد دریا محور، ارتقا نظام سلامت، ارتقا فرهنگ عمومی، حل مشکل خانواده و جمعیت، صنایع دستی و گردشگری و میراث فرهنگی، ارتقا نظام آموزشی، ارتقا نظام علمی و پژوهشی، اصلاح نظام اداری موضوعات سرفصل‌های قانون برنامه هفتم توسعه است که باید به آنها توجه شود.

وی با طرح این پرسش که چرا این غفلت در جامعه ما درست شده است که کاری که انجام شده را نادیده می‌گیریم، افزود: فردا یک نفر می‌آید و می‌خواهد چرخ را از نو اختراع کند. این در حالی است که چرخ ساخته شده است و باید راه بیافتد و کار کند تا زندگی مردم جلو رود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تاکید کرد: راه حل مشکلات در قانون پیش بینی شده است.

آیت الله دژکام در ادامه سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام دهه ولای و امامت و عید بزرگ غدیر خم بر ضرورت برگزاری جشن عید سعید غدیر خم در سومین حرم اهل بیت (ع) به صورت ویژه و ضرورت انعکاس برنامه‌های عید غدیر توسط رسانه‌ها تاکید کرد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا