اخبار استان ها

هزینه‌کرد ۵۵۰ میلیاردی دولت سیزدهم در حوزه گازرسانی خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خراسان شمالی، سید محمود هاشمی صبح امروز _یکشنبه سوم تیر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۷۵ درصد سبد انرژی در خراسان شمالی مربوط به گاز است و مابقی نیز از گاز نشأت می‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری جشن گازرسانی به تمام روستاها در خراسان شمالی، افزود: روند گازرسانی به روستاها در دولت سیزدهم شتاب گرفت و در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۰۰ روستا گازرسانی شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم حوزه ایجاد شبکه هشت درصد و حوزه تعداد انشعاب شش درصد نسبت به ابتدای تشکیل دولت رشد داشت.

هاشمی با تاکید بر اینکه ۲۴۵ صنعت استان از گاز مایع استفاده می‌کردند، ادامه داد: جایگزینی سوخت برای ۱۷۲ مورد با هزینه ۱۲ میلیارد تومان اجرا شد؛ ۷۸ مورد گازرسانی به واحدهای صنعتی جدیدالاحداث طی این مدت انجام و گازرسانی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن با ۱۶ کیلومتر شبکه نیز طی سال ۱۴۰۲ اجرایی شد.

وی از هزینه‌کرد ۵۵۰ میلیاردی در حوزه گازرسانی طی دولت سیزدهم خبر داد و اضافه کرد: مصوبات سفر رئیس‌جمهور شهید به استان از جمله تأمین هزینه لوله‌کشی منازل مددجویان انجام شد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی تصریح کرد: پروژه‌های تقویت شبکه شهرهای بجنورد، آشخانه، جاجرم و گرمه، خرید و نصب ایستگاه سی جی اس دوم شهرستان گرمه و افزایش ظرفیت این ایستگاه در علی‌آباد بجنورد از برنامه‌های آینده شرکت گاز خواهد بود.

هاشمی با تاکید بر اینکه خراسان شمالی در انتهای خطوط لوله گاز کشور قرار دارد، گفت: فرهنگ مصرف بهینه باید توسط رسانه‌ها ترویج شود؛ سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان قبوض صادر و به منظور فرهنگ‌سازی حدود ۵۰ میلیارد تومان به مردم تخفیف داده شد.

وی افزود: سرانه مصرف گاز به ازای واحدهای مسکونی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا