اخبار استان ها

نجات ۱۴۴ نفر از خطر غرق شدگی در سواحل مازندران

غلامعلی فخاری در گفتگویی در مازندران با بیان اینکه بنا بر گزارش تجمیعی مدیریتی خدمات امداد و نجات، درمانی و پیش بیمارستانی کمیته پیشگیری و کاهش غریق طرح ساحلی ۱۴۰۳ مازندران نیروهای امدادی هلال‌احمر از ابتدای شروع طرح دریا در سواحل استان مستقر شدند، اظهار کرد: در این طرح ۱۵۸۹ نفر از نیروهای امدادی داوطلب حوزه فعالیت خود را از نهم خرداد ماه امسال در طول ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی آغاز کردند.

وی افزود: در این بازه زمانی با جانمایی مجموعاً ۷۱ محل فعالیت با سه پایگاه ثابت دریایی، ۶۴ پست سیّار و موقّت و چهار کمپ چادر سلامت، به طور روزانه به گَشت‌زنی از سواحل می‌پردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از به‌کارگیری ۸۶ پرسنل، ۱۲۲ داوطلب گشت موتوری و ۱۳۸۱ منجی غریق در اجرای این طرح خبر داد و گفت: در مجموع ۱۰۳ دستگاه ناوگان ترابری امدادی اعم از ۳۹ آمبولانس، دو موتورلانس، ۵۲ موتورسیکلت امدادی و ۱۰ خودروی کمک‌دار قابل پوشش به ارائه خدمات امدادی، درمانی، پیش بیمارستانی و اورژانسی برای کمک‌رسانی استقرار یافتند.

فخاری با بیان اینکه تاکنون ۱۸۷۱ نفر از سوی نیروهای امدادی خدمات متعدد ارائه شد، عنوان کرد: در این مدت ۱۴۴ نفر از آب دریای خزر نجات یافته و به ۱۷ نفر مصدوم با انتقال به مراکز درمانی امدادرسانی شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به ۱۷۱۰ نفر مصدوم به‌صورت خدمات حضوری نظیر تست فشار خون، تست قند خون، انجام پانسمان، فیکس و آتل بندی پرداخته شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا