اخبار استان ها

اقامه عزای حسینی در بقاع متبرکه شاخص کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از کرمانشاه، حجت‌الاسلام مجید میرزایی امروز _یکشنبه هفدهم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز برگزاری عزاداری‌های حسینی (ع) در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه استان کرمانشاه، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های محرم با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در ۴۱ امامزاده استان کلید خورده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی با اشاره به فضاسازی محیطی در بقاع متبرکه در طرح بصیرت عاشورایی، افزود: برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی دهه اول محرم، برپایی خیمه‌های معرفت، برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع متبرکه شاخص استان پیش‌بینی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از عزاداران حسینی در بقاع متبرکه شاخص استان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات استان انجام می‌شود.

میرزایی از اقامه نماز ظهر عاشورا به عنوان یکی از برنامه‌های مهم در سوگواره بصیرت عاشورایی یاد و اضافه کرد: نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی اقامه می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، برگزاری همایش «احلی من العسل»، برگزاری همایش رهروان زینبی (‌س) ویژه بانوان در روز ۱۲ محرم و ویژه برنامه‌های چهارپایه خوانی و از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه استان در طرح بصیرت عاشورایی است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تقویت باورهای دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا و بیان صحیح وقایع نهضت حسینی برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد: این ویژه برنامه‌ها بتوانند در آشناسازی جامعه به خصوص جوانان با قیام عاشورا تأثیرگذار باشند.

میرزایی با اشاره به اعزام ۳۳ مبلغ به امامزادگان و بقاع شاخص استان برای برگزاری ویژه برنامه‌های عزاداری سید و سالار شهیدان (ع)، گفت: ۲۳ مبلغ از قم اعزام شده و مابقی بومی استان هستند.

وی اضافه کرد: کار اعزام مبلغین با اولویت اعزام به بقاع شاخص و مناطق موقوفه‌نشین انجام خواهد شد.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا