اخبار استان ها

افزایش ۲ درصدی مصرف برق نسبت به پیک سال گذشته در خوزستان

به گزارش خبرگزاری سرمایه گستران از خوزستان علی خدری صبح امروز _دوشنبه هجدهم تیر_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: گرمای هوا و مصرف برق در استان افزایش شدیدی داشته است و مردم و مشترکان با صرفه‌جویی در مصرف به پایداری شبکه برق کمک کنند.

وی با بیان اینکه پیک مصرف برق در استان روز گذشته دو درصد نسبت به مدت پیک تابستان سال قبل افزایش یافته است، افزود: سال گذشته پیک مصرف در ۲۳ مرداد ۴۸۶۴ بود که روز گذشته با افزایش دو درصدی پیک مصرف به ۴۸۷۸ مگاوات رسید

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر تداوم گرمای شدید در روزهای آینده، خاطرنشان کرد: ضروری است همه مشترکان در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا از بروز خاموشی‌های احتمالی جلوگیری شود.

خدری با بیان اینکه با تمهیدات در نظر گرفته شده و اجرای ۱۸۰ برنامه عملیاتی، تاکنون شبکه برق استان پایدار است، عنوان کرد: با این حال بروز وقفه‌های کوتاه در ارائه خدمات، به دلیل حوادثی همچون برخورد خودرو با پایه‌های برق، آتش‌سوزی مزارع و آسیب‌دیدگی تجهیزات برق بوده که در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شده است.

وی با اشاره به پویش «با انرژی» گفت: در این پویش به مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کنند، جوایزی ارزنده تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه تاکنون پنج نفر از مشترکان برق در استان خوزستان جایزه یک میلیارد ریالی این پویش را برنده شده‌اند، اظهار کرد: شهروندان و مشترکان با خاموش کردن لامپ‌های اضافی و تنظیم کولرهای گازی روی دمای ۲۴ درجه و به‌کارگیری سایر اقدامات ساده در صرفه‌جویی برق کوشا باشند.

منبع خبر : ایمنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا